Forskel på tagpap

Kan nogen fortælle mig forskellen på forskellige typer tagpap? Jeg har modtaget nogle tilbud på renovering af mit tag, og den ene håndværker vil bruge "1 lag APP tagpap (ikke skiferbelagt)". En anden vil bruge "Icopal top 500P".
Hvad betyder tal/bogstav-koderne på tagpap og behøver det virkelig ikke at være skiferbelagt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er meget stor forskel på tagpap - både over- & underpap. En professionel tagdækker kan tale i timevis om det. Du burde forhøre dig hos et par af dem og vil helt sikker for forskellige råd. Her er et link til en som ved noget om det.
http://www.horsensegnenstagdaekning.dk/

Chefen der hedder Torben og er en flink og venlig mand at tale med.
Det er lige det jeg mener; det med skiferbelægningen, der reflekterer UV-stråler. Det skrev jeg også til ham, men han hævder jo, at det her er et fint produkt (som jo trods alt kommer med 15 års garanti). Hans tilbud er dog det bedste, så måske jeg bare selv kan give taget en gang tagtjære og skifer, når han er færdig?
Og tak for linket - det er lige sådan en uvildig mand med forstand på tingene, som jeg står og mangler.
Jeg tror det er en dårlig ide at " forbedre taget" når tagdækkeren er færdig, han vil helt sikkert påstå at du så har fraskrevet dig garantien.
Jeg syntes du skal få oplyst hvilket produkt han bruger og så kontakte leverandøren for at få en udtalelse.
Og endelig er det vigtigt at du skrer dig at han er medlem af en garantiordning, fo rellers er 15 års garanti værdiløst.

Bjarne

 

Hmm, god pointe - det med garantien. Det havde jeg ikke tænkt på. Og så har lige skrevet til håndværkeren omkring produktet.
Jeg har prøvet at google tagpap uden skifer, men kan slet ikke finde noget. Derfor prøvede jeg herinde, om nogen kendte til det.
Vi må se, hvad han siger.
Tak for hjælpen.
Annonce
derbigum laver en pap uden skiffer. Bruges mange steder bl.a. haller, under terrasser osv. Umiddelbart lyder det som noget sludder at tagpap ikke kan tåle uv-stråler. Måske det var tilfældet med den gamle pap - men et produkt der ikke kan tåle uv-stråler på et tag....ahhh vel?

Derbigum's pap løsning er et lag der både gør det ud for over og underpap. Vi bruger den tit på arbejde og den fungerer upåklageligt.
Jeg har fået noget antrasit-sort på taget. Det er aldeles kulsort, modsat det går skiffer. Ser rigtig godt ud, og der er 15 års garanti.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tagmanden har svaret, og det ER derbigum han vil bruge. Jeg har hørt, at det er en katastrofe at lægge det overnpå gammelt tagpap, da det ikke lader tjæredampende gå igennem, som så havner inde i huset. Er der nogen, som har erfaringer med det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis