Er aquastop nødvendigt?

Hej alle.

Jeg har lige fået mig en ny opvaskemaskine, men den leveres uden aquastop (zanussi)
Den tidligere maskine, der nu er stået helt af, havde et aquastop på selve slangen, det kan desværre ikke flyttes over.

Mit spørgsmål er så, er det nødvendigt at gå ned og købe et aquastop? eller kan jeg spare de penge til en dag jeg har råd?

altså, sker der noget ved at opvaskemaskinen står med konstant vandtryk eller er det nødvendigt at købe sådan et stop?

http://www.vvs-eksperten.dk/index/w...20mm-p1356

Jeg håber i kan hjælpe mig  

(jeg ved godt det er bedst at sætte en på, og det kommer der også i næste md. men om jeg kan skippe det bare i denne måned?)

- Mvh. Carsten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig brugt sådan en dims, og heller aldrig haft problemer med at den magnet ventil der sidder i alle maskiner har svigtet. Så spar du hellere de penge
Brug hellere penge på en ordentlig dusk roser til fruen / kæresten
Mange boligselskaber stiller krav om at der er aquastop eller lignende monteret. Spørg ejerforening/visevært om der er regler, hvor du bor.

At "håndværkeren" ikke har haft problemer, siger ikke ret meget - det kunne jo være hans nabo har haft!

Hvis jeg skulle vælge mellem en sikring til 200 kr eller 200 liter vand på køkkengulvet, er jeg ikke i tvivl om hvad jeg valgte.
Vi havde engang en gammel Mile opvasker, den lavede en pæn sø på køkkengulvet, det var magnetventilen der ikke lukkede helt tæt.

Det er jo meget værre hvis slangen springer

Jeg ville så ikke købe hos vvseksperten, jeg synes deres kvalitet er for dårlig.

Jeg købte sikkerhedsventil til varm vand, blev hurtig utæt, så den løb hele tiden.
(jeg ved godt den skal give vand, men ikke konstant)
Jeg skilte den ad, der var støbefejl i ventilsædet.

Samtidig købte jeg en termostat, til det varme vand, den gik også ret hurtig i stykker.


Jeg købte så delene hos den lokale vvs'er, der ikke var væsentlig dyre ( ca 30%)
Men det fungere
Jens: Jeg kan godt se hvad du mener, så jeg bestiller en aqua block til næste md. men denne måned må jeg satse.
Jeg slukker for bellofix'en når jeg ikke er hjemme eller maskinen ikke kører. Så er jeg rimelig sikker, så må jeg installere den når jeg kan.

Je_ns: jeg køber ved den lokale vvs mand, det er kvali og til en fair pris. og jeg får lidt rabatter ;-)


Vi kan vist godt konkludere at aqua stop/block ikke er nødvendigt, men en meget god sidderhed at have sig. Og at man skal sikre sig reglerne for sin udlejer

- Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis