Vælge hvidevarer til køkken - Hvilke og hvor ?

Hejsa

Er igang med at ligge budget for nyt køkken, som vi overvejer at få lavet allerede i år. Er godt igang med at kigge hvidevarer, men har aldrig set på dem til køkkenet.

Der ligger ikke rigtigt noget fast, så søger input om mærker, om man bliver glad for indbygnings køleskab og lign - ALT er velkomment.

Noget jeg ligger en del vægt på, er at tingene ikke er strømslugere, dvs fx at køleskab er A++ og lign.

Vi er ikke jordens største kokke, så vi snakker ikke absolut top produkter, men gider heller ikke at spare 1000 kr ved et større projekt som dette, og få en del ringere produkt.

Har ikke et bestemt mærke vi priotere, selvom en del snakker varmt for Siemens især. Dog vil jeg nok helst undgå at have fx 5 hvidevarer der alle har forskellig producent.

Har indtil videre spurgt om rabat ved større køb 2 steder for at få lidt ide om hvordan internet butikkerne giver rabat, og dette her var svaret.

Første bud er fra www.lavprishvidevarer.dk med primært Bosch produkter.

(Produktnavnet er lavet til link

Bosch GSV36VW30 (Fryseskab - A++)
Pris: 4736 kr

Bosch HBA63B151S (Pyrolyse Indbygningsovn)
Pris: 5156 kr

Bosch KSV36VW40 (Køleskab - A+++)

Pris: 4936 kr

Bosch PIL845T14E (Induktion kogeplade)
Pris: 5836 kr

Bosch DHI635LSD (Emhætte)
Pris: 1656 kr

Samlet Pris: 22.320 kr
Rabat Pris: 21.640 kr
- Besparelse på ~700 kr.

Og her er fra http://www.lavpriskoekken.dk, med primært Siemens.

Siemens GS36NVW30 (Fryseskab - A++)

Pris: 4897 kr

Siemens HB73G4540S (Pyrolyse Indbygningsovn)
Pris: 5922 kr

Bosch KSV36VW40 (Køleskab - A++)
Pris: 4458 kr

Siemens EH875MC21E (Induktion kogeplade)
Pris: 6998 kr

Gorenje DVG8645AX (Emhætte)
Pris: 3034 kr

Samlet pris: 25.698,30 kr
Rabat pris: 24.865,25 kr
- Besparelse på ~850 kr.

Nu er disse ting ikke valgt som endelige produkter, men ingen tvivl om at fx Siemens kogeplade osv finder vi ret så lækre.

Er igang med at kigge mere grundigt, men kunne godt ske folk allerede havde input her lidt på intro stadiet jeg lige så godt kunne tage med allerede.

På forhånd mange tak.
Mvh Henrik E. Kristensen

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi købte nyt køkken (og bryggers)sidste år, det var et Svane.
Jeg fandt alle hvidevarerne på nettet, hvor det var billigst.
Alle var AEG og Simens ( køleskab,opvasker,ovn,kogeplade,microovn, emhætte)
Det var enda i forskellige netbutikker, men Svane ville så sælge til samme pris, det er noget nemmere, så er man sikker på det passer til at bygge ind.

Der er for øvrigt rigtig god rabat at hente på køkkener
De steder på nettet jeg har taget udgangspunkt i syntes jeg også umildbart er nogle af dem med de bedste priser, fx har www.lavprishvidevarer.dk prisgaranti på deres varer. Dog er det noget der klart vil blive undersøgt dybere.

Har siddet og arbejdet lidt med plantegning af rummet, men endnu ikke været ude ved nogle køkken firmaer. Jeg ved hvor både Svane og Kvik køkken ligger her i Viborg, så havde regnet med at kunne nå forbi dem i weekenden. Og ved det firma der skal levere selve køkkenet, vil de også klart få mulighed for at give tilbud på hvidevarer, ville være nemmest for os bestemt.

Kan man være nysgerrig omkring hvilken størrelses rabat du har kunne åbne ? - Fx om vi snakker 10% eller ? (Også helt i orden hvis det ikke skal ud)

- Nogle af dine hvidevarer du vil fremhæve som noget du klart ville købe igen og anbefale ?

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Svane gav 25 % rabat på deres første pris.
Invita ville give godt 35 % på deres første pris

Det endte på samme slutpris, så Invita var dyre som udgangspunkt, og Svane gik udelukkende med til at give 25 % rabat, for at få handlen, så de blev nødt til at matche Invitas pris.
Vi syntes bedst om Svane, men der var ikke stor forskel.

Jeg stillede selv køkkenet op, men fik leveret elementerne færdigsamlet.

Eneste vi har fortrudt, er vi har valgt et 60 cm induktion kogeplade, den er for lille, vælg en 80 cm i stedet.



(købte i Randers)
Bosch og Siemens hvidevarer er de samme. Men absolut at foretrække!

Og jeg er enig med Jens i at du bør vælge en 80cm induktion kogeplade. Vi har også købt en på 60cm og det kniber med pladsen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mange tak for dit svar je_ns, absolut brugbart at have en ide om hvad man kan opnå når man skal igang.

Krydser fingre for at kunne nå forbi Svane og Kvik her i weekenden ihvertfald og høre dem lidt omkring hele projekter - Havde selv forventet at skulle stå for at sætte det op.

Angående kogepladen har andre også anbefalet at købe en 80cm, hvor jeg selv er faldet lidt for den her:

Siemens EH875MC21E
http://www.lavpriskoekken.dk/shop/siemens-eh875mc21e-induktionskogeplade-31422p.html

Dog skal jeg klart have kigget nærmere på andre, og se om man kan få noget lign til billigere penge, eller om det er værd at ofre ~7k på den slags.

Bosch og Siemens hvidevarer er de samme. Men absolut at foretrække!

Og jeg er enig med Jens i at du bør vælge en 80cm induktion kogeplade. Vi har også købt en på 60cm og det kniber med pladsen!


Mange tak for dit input, men lyder præcis som de fleste jeg har snakket med at de er ret vilde med især Siemens, men rart at vide at Bosch også ville være fint at vælge.

Dog valgte flere ikke Siemens emhætter, kan ikke lige huske hvilke mærke der blev anbefalet mest her.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Annonce
Vi har lige købt hvidvarer til hele huset (nybyg) for 3 mdr siden.
Vi opgav alt om at holde os til et eller to mærker og har i stedet valgt det vi bedst kan lide. Det hele er jo hvids, og jeg skal ikke kalde på det.

Indbygningsfryser: Gram skabsfryser. Problemet med indbygningsfryser (og -køleskabe) er, at de er liiige lidt smallere og lidt mindre dybe for at kunne være i skabet. Det koster på rumfanget, så skufferne er både u-dybe og smalle.
Fryseskabet er med No-Frost og det vil jeg sige er et must, når der skal skiftes.

Køle- fryseskabskab: Samsung. Fritstående. Fryser med No-Frost. Køleskab med blæsercirkulation, der giver ensartet temperatur.


Opvaskemaskine: Whitlpool. Fritstående. Skrammel. Det er fruens valg, og hun skal ikke roses for det! I stedet for en bestikkurv i bederste kurv er der en bestikbakke (skuffe) allerøverst. Dette arrangement stjæler højden, så der ikke kan stå rødvinsglas og andet højt i øverste kurv. Nederste kurv mangler også lidt højde og så er den lidt for smal, så tallerkenrækkerne overlapper med 1,5 cm. Men det har en fadvaskefunktion -hurra for den- som vi dog endnu har til gode at prøve.... Jeg har selv harf Siemens og Bosch tidligere og været glad for dem.
Jeg vil foreslå dig at tage et par af jeres tallerkner og kopper mm med når I kigger på opvaskemaskine, så I kan prøve om det passer i den.

Ovn: En kedelig varmluft fra Bosch. Den fungerer glimrende uden dikkedarer.

Kogeplade: Induktion, Scandomestic. Rigtig god med mulighed for booster på to plader ad gangen. Alle 4 zoner kan tage alle størrelser gryder. MEN skidtet larmer. Der er blæserkøling i, og det LARMER, og der er en summelyd fra næsten ligemeget hvilken gryde der bruges. Jeg har set andre der er lydløse. Forlang af sælger, at det er lydløst, og at det elllers kan byttes.

Bortset fra ovn og kogeplade er alt købt hos El-giganten (tillige med vaskemaskine og tumbler). Jeg fik krejlet prisen godt 20% ned.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Vi valgte følgende hvidevare

Køleskab Simens ki38ra50 (indbygning) blæse cirkulering
Opvasker Simens sn65t052sk (indbygning)
Induktions koge pl. Simens eh651te11e (buster på alle 4 zoner) lydløs, kun buster brummer lidt.
Ovn AEG be5304401m, med udtræk til 3 pl.(indbygning)
Micro ovn AEG MCD1763E-M (indbygning)
Emhætte Thermex selby/decor 801 med extern motor.

Vi er godt tilfredse med alt, undtagen at kogepladen er for lille, der skulle vi have valgt en på 80 cm.
Glemte emhætten. Det er en Exhausto. Den blev valgt fordi det er en af de få der kan kører med lavt flow. Det var nødvendigt, da den skulle sluttes sammen med Genvex'en. I et supertøt moderne hus (Mit er blowerdoortestet til 0,28 liter/kvm/sekund) vil en emhætte med stort flow og udenom den ballancerede ventilation skabe uacceptabelt undertryk i huset og suge luft baglæns, hvis ikke der er et vindue åbent. Min emhætte kan suge 160-170 kbm pr time, og det fungere fint.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Takker Chr. for alt den info, super at have lidt læsning omkring hver del, jeg gennemlæser det lige lidt bedre imorgen - Angående det med No-Frost havde jeg regnet med at det skulle være et "krav".

Kigger lige nærmere på hver enkelt af de dele imorgen også je_ns, men nu kom navnet frem på de emhætter man har snakket om, nemlig Thermax - Der er klart meget info at læse op på imorgen.

Kiggede lige på 80cm induktions kogeplader, og det ser ud til at de starter fra omkring ~5000 kr, fx denne Bosch til 5500 kr der ser rimelig ud:

Bosch PIL845T14E
http://www.lavpriskoekken.dk/shop/bosch-pil845t14e-induktionskogeplade-20392p.html
Pris: 5517 kr.

Der er ihvertfald en masse at kigge videre på, så kom endelig med flere input, så vil jeg prøve læse mere imorgen, og komme med et bud på hvad jeg overvejer som folk kan kommentere på.

Intel videre mange tak ihvertfald, rigtig brugbar info.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Jeg er enig med alle dem der skriver om 80 cm kogeplader, vi valgte også 60 cm, og det har vi også lidt fortrudt.
Vi valgte indbygningskøleskab så det ser flot ud, men det har vi nu også fortrudt, skabet er noget mindre end vores gamle, og kæresten er især irriteret over der ikke længere er plads til det fad hun bruger når hun laver store lagkager, fryseren er også mindre end den gamle.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis