CNC maskine/fræser - opstart - gode råd

Hej Lav-det-selv-folk

Jeg har tænkt mig at lave en CNC-fræser som jeg skal benytte ét par gange om ugen - og derfor ønsker jeg så vidt muligt at lave den så korrekt fra starten...

- som nævnt er jeg helt "grøn" inden for området og ønsker derfor at få nogle råd af folkene som har nogen erfaring CNC.

Den skal have en størrelse af 100 x 100 cm. - så er der nogle områder hvor jeg skal være opmærksom?

- har kigget lidt på den tyske hjemmeside: www.gocnc.de hvor jeg havde tænkt at anskaffe så meget som muligt - har i erfaringer med dette firma? - og er de motorer som sælges god nok?

- dernæst skal jeg have anskaffet noget software - har kigget lidt på Mach3, er det godt nok?

- har i nogle leverandører som giver gode priser på de ting man skal bruge(trapezgevind, motorer og diverse andre dele)

- hvad tror i mit projekt vil koste?(et svært spørgsmål, men bestræber mig på at have det nødvendige, uden det skal være topmodellen)

alle erfaringer/tips tages glædeligt imod.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
Men der er en kategori til CNC, prøv at lav en tråd der også, hvid denne ikke rigtig giver respons.
Eller læs nogle af trådene der, der er mange gode ideer at hente.
http://
www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/36


mvh jens
Skrevet af MortenDK på 30 apr 2013 21:29
Hej Lav-det-selv-folk

Jeg har tænkt mig at lave en CNC-fræser som jeg skal benytte ét par gange om ugen - og derfor ønsker jeg så vidt muligt at lave den så korrekt fra starten...

- som nævnt er jeg helt "grøn" inden for området og ønsker derfor at få nogle råd af folkene som har nogen erfaring CNC.

Den skal have en størrelse af 100 x 100 cm. - så er der nogle områder hvor jeg skal være opmærksom?

- har kigget lidt på den tyske hjemmeside: www.gocnc.de hvor jeg havde tænkt at anskaffe så meget som muligt - har i erfaringer med dette firma? - og er de motorer som sælges god nok?

- dernæst skal jeg have anskaffet noget software - har kigget lidt på Mach3, er det godt nok?

- har i nogle leverandører som giver gode priser på de ting man skal bruge(trapezgevind, motorer og diverse andre dele)

- hvad tror i mit projekt vil koste?(et svært spørgsmål, men bestræber mig på at have det nødvendige, uden det skal være topmodellen)

alle erfaringer/tips tages glædeligt imod.
Hej.

Jeg har selv en ide om at bygge en CNC maskine engang, men foreløbig er det blevet ved tanken, samt anskaffelse af nogle stepper motor styringer og motorer. Resten mangler jeg.


Interessant side du henviser til, et andet sted at finde dele, er ebay

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trks...;_from=R40
.


Hvilke materialer skal du bearbejde ? og med hvilken nøjagtighed ?

1 x 1 meter er et rimelig stort arbejdsområde.Det stiller store krav til stabilitet. Især højden kan være svær at styre på sådan en flade.


Jeg har ikke nogen ide om software, jeg mener at have hørt andre som også er gode for hobbyfolk.

Der kan også findes inspiration på f.eks Youtube om CNC maskiner, også om progammer ect.




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis