Male selv køkkenskabslåger eller til en maler

Vi har 11 køkkenlåger og 5 skuffe fronte der trænger til ny maling eller lak.

De fejler intet, men der er ved at være slidt gennem malingen på kanterne.

Vi vil så sætte nye greb på og så få dem malet.

Men er der nogle trick så man selv kan male dem og få det pænt og glat, eller skal vi en tur forbi en industrilakker ??
Og hvis det er det vi skal - hvad skal vi så regne med at det kan koste??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du har kompresser og malerpistol,, er der mange penge af spare ved af gøre det selv,, evt brug noget tid på af øve dig,,, hørte engang en auto lakker hva han skulle ha for af male to dør plader,, jeg kunne lige så godt købe to nye malet,,
Godt forarbejde, god kvalitetsmaling, et stk kvalitetspensel og et stk kvalitetsrulle! Og så er du godt kørende og nok også det billigste

Jeg ved ikke præcist hvad det koster at få sprøjtemalet en låge. Men kunne ikke forestille mig det er meget mere end maks et par hundred kroner pr låge (lidt an på om inderside skal med, hvordan de ser ud osv). Det er ikke noget der tager så forbandet lang tid.

Kan se alle snakker om at det åbenbart "kun" er autolakere der kan lave sprøjtearbejde....! Det er dog forkert, mange af de store malervirksomheder har selv et professionelt sprøjteværksted der netop laver denne type arbejde.

Nu kan jeg se du bor i Svendborg området... Du kan jo evt. ringe til følgende i Odense:   http://www.dcm-malerfirma.dk/  (enten direkte eller en af konduktørene). Der sker jo aldrig noget ved at forhøre sig om priser, og de har et stort professionelt sprøjteværksted og det arbejde jeg har set fra det sprøjteværksted er TOP kvalitet!!!
De har også en maler kørende i Svendborg, så kunne ikke forestille mig at det ville være et problem at få transporteret dem til Odense hvis det var.

Alternativt er der følgende med sprøjteværksteder:
http://www.malergruppen.as/205-169-vi_udfoerer.htm 
  http://www.naesby-maler.dk/Profil/O...ering.aspx

Fordelen ved at ringe på tilbud nu, er så vidt jeg kan hører i Odenses "malerklokker", er at der er ekstremt lidt malerarbejde... !  


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg prøvede for sjov en enkelt gang at forhøre mig om hvad en autolakerer skulle have for at lakere en låge.

400,- kr. :-(

- den plan blev hurtigt opgivet
Jeg har selv været den tur igennem i mit gamle køkken fra 82, sleb lågerne, spartlet, finslibning, og malet med en lak rulle, som til slut blev kørt over malingen uden noget tryk, og næsten tør, det tog de sidste små ujævnheder, og gjorde resultatet kom tæt på at ligne
sprøjtemalet.

mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Nu ville jeg aldrig spørge en autolakkere, men en industrimaler...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Men kan det overhoved betale sig at få dem malet? En ny skabslåge koster 200 kr og en skuffefront det halve. Så for 2000 kr kan du købe nye låger. Man får ikke mange timers professionelt malearbejde til den pris.
Skrevet af jenshøj på 01 maj 2013 12:37
Men kan det overhoved betale sig at få dem malet? En ny skabslåge koster 200 kr og en skuffefront det halve. Så for 2000 kr kan du købe nye låger. Man får ikke mange timers professionelt malearbejde til den pris.

Det et jo godt nok en pointe der. Faktisk en kedelig tendens at arbejdsløn i DK er så dyr.

Men det var også for at undgå nye hængsler og hvad med, præcis de samme mål.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej.
Min datter fik et højglanskøkken i en grå nuance, hamrende flot. Så gik der lidt svip i det, så de fik malet en trip-trap stol og en bænk tilsvarende hos en autolakerer!! og så må jeg sige at det ville være svært at konkurrere med. Måske mest fordi det har fået lak til sidst, men det kan man også godt selv, og det vil også hjælpe på slidstyrken.
Nu har jeg gennem årene beskæftiget mig en del med gamle/ældre biler, hovedsagelig engelske, og når man ser hvad de derovre udretter ang. lakering med pensel og rulle kan det godt give lyst til LDS.
God fornøjelse

mvh

 varmetossen

Vores lokale farvehandler sprøjtemaler både døre, køkkenlåger osv. til en fin pris. Måske kan du finde en i dit lokalområde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også