Hvor kan man få en simple mobil portalkran / talje kran på hjul

Hejsa.
Nogle der ved hvor man kan finde en mobil kæde talje kran på hjul.
skal kunne bruges til at løfte et penge skab..

meget gerne et billigt et hvis nogle af jer ved hvor det kan fåes..

Se evt en model fra dette firma
http://www.fodgaard.dk/da-dk/item/ALU-mobil-portalkran/SCALU4

men det koster 25000 bananer, det må man da kunne lave billiger.

Håber nogle gør det selv har en god ide

Hilsen Brian
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Ved ikke hvor meget skabet vejer men kunne en giraf ikke bruges ?

Her er et eksempel til en meget lavere pris. Scroll ned til værkstedskran. http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt...tevarktoj/

Hvis du kender en mekker er det ikke umuligt du kan låne en mod at levere mindre end en ramme pils.

Øh, formoder du ikke planlægger at flytte flere pengeskabe de næste par år ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tror desværre ikke den kan bruges hvis skabet på 400 kg svinger så vælter den jo nok, skal også være lidt mobil, kan ikke se hvor mobil den er??

Jo jeg skulle gerne flytte lidt pengeskabe da jeg er låsesmed :-)
Så den skulle jo gerne kunne skilles af og samles igen der hvor den skal bruges..

Hilsen Brian
Tjaa, har selv brugt en magen til da der skulle skiftes en sekscylindret dieselmotor i en større veteranlastvogn. Kender ikke den eksagte vægt men den skønnes til at ligge et sted mellem 5 og 6 hundrede kg. Faktisk er den utrolig stabil hvis man sørger for at holde "lasten" nede ved gulvet når der skal køres med giraffen. Og den kan faktisk også læsse et pengeskab ind bag i en varevogn uden læssebagsmæk, altså ikke for at friste svage sjæle.  

Den viste giraf fylder faktisk ikke ret megen gulvplads op, når den "hviler" sig.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
tak for jeres svar. det vil jeg da prøve.. men kan den skilles af da den sikkert vejer meget, og kan være svær at få op af trapper ovs..

men jeg vil da kikke på det, det er bestemt en mulighed

Hilsen Brian
Annonce
Hej.
Jeg tror også på giraffen.
Alt med en plan side kan jo flyttes med ruller, men det er nemmere at hejse og køre.
Biltemas ser ud til at være nem at skille ad og har da 500 kg kapacitet med største udlæg af arm.
Hjulene kan altid gøres større for større mobilitet uden store omkostninger.

mvh

varmetossen

Jeg kan anbefale en WJN5 fra AC-hydraulik, som Jens linker til. Hvis man kan nøjes med en 550 kg kapacitet.
Sådan en har jeg selv. Den kan klappes sammen, så den er lige til at tage under armen og bære ned i kælderen. Sådan da. Under 80 kg.

Men til pengeskabe skal du måske have den lidt mere uhandy palleversion.

jeg må ud og kikke på giraffen.. det er klart et godt tilbud... men smider lige et billede op af en jeg har set, eller må jeg tegne den måske ved i hvad den bruges til..og hvor man kan købe den..

Tak for jeres hjælp & råd

Hilsen Brian
Den er godt nok ikke mobil, men den er selvgjort og billig - under kr 1000 !

Måske lidt til inspiration - kan du selv svejse, kan der hurtigt sættes noget genbrugsjern sammen og så kan du få hjul på også !

Jeg købte motor med gear på auktion sammen med en del andre motorer og gear for kr 750 + en løbekat til kr. 150 på netauktion, lidt wire og sjækler m.m.

se den her: http://kelds.weebly.com/loslashbekran.html

Mvh

Mvh
KSor, Århus V
hvad vejer skabet det må være det det drejer sig om

PEK

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre