Hey FZ nørder!
Jeg har et problem med min Suzuki FZ50. For knap et år siden gik den i stykker (stemplet splintrede). Jeg har for nyligt (meget meget besvær) fået skiftet cylinderen samt stemplet.
De første 100 meter kørte den som smurt, men så begyndte stemplet at lyde som om den sled på cylenderen (altså sad fast), og efter kort tid satte kickstarten sig, så man ikke kunne tænde den. Altså stemplet har højstsansynligvis sat sig fast IGEN.
Vi havde blandet en ganske lille smutte olie i benzinen, selvom jeg har læst mig frem til, at man ikke skal dette på grund af den seperate oliepumpe som er der.
Vi har nemlig testet olien, og vi kan konstaterer at den ryger ned i oliepumpen (der hvor gaskablet hiver i oliekontrolarmen), og vi kan konstaterer at der tildels ryger en lille bitte smule olie videre fra oliepumpen videre i den lille sorte slange (kan ikke lige huske hvor olien skulle ryge hen), men der er godt nok ikke meget.
Hvad kan problemet skyldes? En defekt oliepumpe? Vi forstår det på ingen måde. Jeg har læst et sted at man kan justere på oliekontrolarmen ved at sætte kablet længere tilbage (stramme det), så den giver mere olie ud. Men jeg ved dog ikke om det kan løse problemet.
Nogen som har erfaringer med dette?