Fliser på gammel fliseklæb

Jeg forsøger mig nu med at oprette en tråd herinde for første gang. Det drejer sig om et gul i et toilet hvor jeg har taget de gamle fliser af både gulv og vægge. Jeg vil egentlig høre om det er muligt, at lægge nye klinker på den gamle fliseklæb, altså selvfølgelig med ny fliseklæb ovenpå den gamle, eller om det er bedst, at tage den gamle fliseklæb af?
Væggene spartler jeg med en vådrumsspartelmasse og lægger en vådrumsmembran på, for derefter at spartle igen da jeg vil ha filt på. Rummet er ikke andet end 2,5 m2 og anses derfor for at være et stort vådrum da der også er gulvafløb. Jeg har vedlagt et billede af gulvet som det ser ud idag. Håber der er nogle som kan hjælpe mig.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen her på siden
Ja du kan sagtens ligge fliser, oven i den gamle fliseklæber.
Men måske er det for ujævnt, så det bliver svært at ligge de nye fliser jævnt.

Jeg fjernede fliserne i mit bryggers, jeg fjernede det meste af den gamle lim, med en borhammer med en bred flad mejsel i.

mvh jens
Ja, det kan man godt.

Men er det meget ujævnt ville jeg spartle det over før fliserne lægges, det er meget nemmere og koster jo ikke det store, også er bunden i orden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene. Jeg er vidst kommet til den konklusion, at jeg må fjerne de fleste rester af fliseklæben for, at få det bedste resultat. Dette bunder også i at der er et afløb som gerne skulle passe nogenlunde i højden med den nye flise.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også