Ny Akku Boremaskine

Skal have en ny akkuboremaskine til mit byggeri. Har regnet den til ca 2000. Hvad skal man købe.

Fra tidligere ejerskaber har jeg dårlige erfaringer med Makita som er den der nu er ved at dø. Og selvfølgelig Dewalt har jeg også dårlie erfaringer med. 

Det laster jo de to mærker nu men kunne måske overtales til at anskaffe dem alligevel hvis argumenterne er i orden for det

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad var problemet med Makitaen, hvis det var med de gamle batterier, så er de nye Li-on meget bedre. 
(men det er generelt for alle fabrikater, at der var batteriproblemer, især til os hobbyfolk, med den gamle type batterier)
De nye li-on tager ikke skade af at stå udenyttede i længere tid, og må gerne klat lades.

Jeg har en Makita 18 volt med 3 ah li-on batterier, den er jeg utrolig godt til freds med.
Jeg har også en stiksav der passer til, den bruger jeg rigtig meget. Batteriet lades op på 22 min., så man når ikke at tømme det der er i maskinen, før det andet er klar.

Jeg har en lille Metabo Powermaxx, også li-on, men den er af dårlig kvalitet, der er utrolig meget slør i lejet så borepatronen kan gi sig meget sidevejs, og den er ikke nem at bore præcis med.
Men om Metabo generelt er af dårlig kvalitet ved jeg ikke.
Vi har Makita på arbejde, og kender mange andre håndværkere der har, jeg har kun hørt om modellen med 3 gear, der har været noget møg.


Den to gears model BHP454RFE, er med metalgearkasse og 2 gear, samt bedre borepatron, det er en holdbar maskine er min erfaring.




Ellers prøv at kikke på Hitatchi, de laver også nogle gode maskiner, og enda i 18 volt 4 ah li-on.
Jeg har haft rigtig gode erfaringer med Makita, men jeg ender altid med at gå tilbage til DeWalt. Her synes jeg især at DCD785M2 har været lækker. Generelt synes jeg dog at det skifter utroligt meget fra serie til serie, men det har jeg skrevet en del om på min side. Hvis du ønsker kan du læse mere om det under kategorien boremaskine
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har købt en Milwaukee bore/skrue/slag boremaskine med 2 gear 22 moment indstillinger 2 stk. 4.0 Ah batterier. 60 Nm (om du vil kan du se den på galleriet)

Har brugt den en del, og er godt tilfreds med den, gav ca. 2200,- for den, batteriet holder utroligt længe synes jeg, men det er også den dyreste bore skrue maskine jeg har købt nogensinde.

Det eneste hvis jeg skulle anke over noget, er den en smule tung 2.2 kg. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis