Kæmpe besparelse

Der er kæmpe besparelse ved at lave tingene selv, pt. bor jeg i Australien, hvor vi jo ikke har problemer med at få sol nok, jeg bruger nu ikke solen, men vinden.
Har bygget mig en horisontal vindmølle hvor jeg bruger en vaskemaskine motor der er ombygget. denne lader en batteribank  bestående af 4 store lastbil batterier, så langt så godt.
Efter at jeg nu fant ud af hvor meget strøm jeg kunne lave, skulle det jo også gerne bruges,så et nyt ledningsnet på 12 volt blev bygget, og samtlige lamper blev lavet om til at kunne tage halogen pærer, disse æder dog for meget strøm, så via Ebay købte jeg LED pærer, som giver et fantastisk lys og næsten ikke bruger strøm (vi prøvede for sjov skyld at stoppe vindmøllen for at se hvor længe vi kunne lade lyset brænde, før vi løb tør for strøm)
efter 4 dage havde vi stadig 11,8 volt i banken, så vi skulle vel nok kunne klare 1 uge eller 2 i tilfælde at der ikke er noget vind.

PT. bor vi som skrevet i AU, men er ved at vende snuden hjem, for at lave det samme system i huset vi er ved at købe, ligeledes vil der blive installeret varmeanlæg der er ganske GRATIS at bruge i dagtimerne, alt hvad vi laver er ved at blive nedfældet i en manual for gør det selv folket.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når et batteri er under 12 volt betegnes det som afladet. Så en uge kan du nok ikke klarer ekstra.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ganske rigtigt at under 12 volt betegnes batteriet som afladt, men lamperne brænder stadig med samme styrke, ved at vi køre med vindmøllen 24 timer i døgnet har vi aldrig oplevet spændingen under 12,7 volt.
Hej Panter

Har du noget materiale omkring møllen opvaskemaskine motoren, hvad er det der er ombygget på den ?

allan
http://ing.dk/artikel/12-volt-og-mikrovindmoelle-sparede-85-procent-paa-elregningen-158603

Hej Allan
Hvis du ser ovennævnte artikkel i Ingenøren vil du se at det ikke er en normal motor, derimod en Fisher og Paykel AC 3 faset motor, denne skasl laves om, og dette indebære en del loddearbejde, senere på året eller først i næst udkommer der en bog, skrrevet af mig på et sprog alle kan forstå, samt byggevejledninger og tegninger.
Det er nok ikke nemt at få lov til at sætte en husstandsmølle op medmindre man bor i landzone, men gør I det er den da lige til højrebenet
Annonce
Hej.
Jeg forstår ikke hvorfor disse ting altid havner i et mummespil uden fakta. Det vil da være så nemt at dokumentere strøm og spænding, både for produktion og forbrug.
Og hvorfor alle disse krumspring, når der i enhver bil sidder en helt udmærket og slidstærk enhed der leverer et stabiliseret output der svarer til det beskrevne.

mvh 

 varmetossen

Jamen jeg vil da glæde mig til at læse din bog - giv lige en besked i denne tråd når den lander

allan
Skrevet af Klaus Lundstedt på 15 maj 2013 10:29
Hej.
Jeg forstår ikke hvorfor disse ting altid havner i et mummespil uden fakta. Det vil da være så nemt at dokumentere strøm og spænding, både for produktion og forbrug.
Og hvorfor alle disse krumspring, når der i enhver bil sidder en helt udmærket og slidstærk enhed der leverer et stabiliseret output der svarer til det beskrevne.

mvh 

Fordi de fleste generatorer/alternatorer fra biler først performer ordentligt ved et højt omdrejningstal (+1000 rpm) - dette er meget vanskeligt at opnå, på trods af gearing, med en hustandsvindmølle.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej.
Der rører sig ting ude i verden på langt større plan, end de lidt patetiske udgivelser på youtube, og her er et sted at starte: http://www.scoraigwind.com/
Det er også interessant at gå ind på linket til Ingeniøren trådstarter henviser til og følge debatten der.

mvh

 varmetossen

Ja som Pillehave skriver så kræver det at man bor i landzone. Ellers får man nok problemer med kommunen


Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis