Nye vinduer til huset, priser osv.

Hej folkens,

Nu nærmer LDS-sæsonen sig, og huset trænger gevaldigt til at få skiftet vinduer i kælderen. Der skal skiftes fra 1-lags-træramme vinduer til 2-lags-alu-og-træ. Jeg regner med at udføre arbejdet selv sammen med en kammerat da vinduerne har en begrænset størrelse, og det ikke skulle være det sværeste LDS at gå i gang med.

Jeg har fået skiftet to vinduer i huset til Rationel allerede - dette blev gjort af en fagmand i forbindelse med anden ombygning for 4 år siden, og umiddelbart har der ingen problemer været.

Nu har jeg så brugt deres beregner inde på nettet til at opnå følgende tilbud:

Rationel:
Antal Serie mål bxh antal fag hængsel tilvalg pr styk i alt
3 Patus+ 1170*550 2 fags tophængslet sikkerhedsglas 1, ventil 6416 19248
1 Patus+ 470*550 1 fags tophængslet sikkerhedsglas 1, ventil 2870 2870
1 Patus+ 580*560 1 fags tophængslet sikkerhedsglas 1, ventil 3199 3199
25317


Hvilket for mig at se virker ganske fornuftigt. Jeg ved dog også at både Velux og Velfac laver vinduer, men jeg kan ikke finde nogle beregnere på deres hjemmesider? Jeg har forholdsvist travlt i hverdagene og det ville være til besvær at skulle have en mand ud for at måle 5 vinduer op, når jeg sagtens selv kan betjene en tommestok!

Er der nogen af jer, som kan sige om der er penge at spare ved at skifte til et andet mærke, eller lyder ovenstående som et fornuftigt tilbud?
Hej folkens, Nu nærmer LDS-sæsonen sig, og... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu fået tilbud tilbage fra Silvan - 16700 kroner lyder det på, hvilket for mig at se virker meget rimeligt.
Jeg er enig med Boso, Rationel er efterhånden noget Polsk skrammel..

Jeg ville kigge på Outline, der ligner Rationel meget i opbygning, med en alu skal..

Skal det være rigtig godt så er det Ideal Combi eller STM, deres opbygning er genial og helt veligeholdelsfri.

Velux laver kun ovenlys vinduer

Velfac er en helt anden opbygning, det skal du nok se før du bare bestiller den.. Der er delte meninger om Velfac og deres kondens problemer, som du nok kan finde på google :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
der er masser af gode vinduer - kpk, outrup, stm, ideal osv. Rationel er et rigtig godt produkt hvis man ikke vil bruge ret mange penge på vinduer. Men kvalitet er det altså ikke. Men de har haft nogle dygtige marketing folk hvis folk er af den opfattelse.

Ellers er jeg helt på linie med Lopus hvad angår velfac og velux. Vil dog tilføje at velux vel nok laver de bedste ovenlys vinduer man kan købe i europa. Har svært ved at forstå hvis man ikke er tilfreds med dem. Men det er jo som så meget andet et spørgsmål om religion :-)
Rationel er ikke engang billigt mere, så vælg nogle af de andre foreslået..

Velfac er da okay, men efter min vurdering ikke den høje pris værd desværre.
Annonce
Køb fra en producent der tør vise vejledende priser frem på nettet. Det andet er noget ugennemsigtigt pjat der kun hjælper til at holde priserne kunstigt høje. Både Outline, Rationel og flere er villige til at give 25-30% rabat ved samlet tilbud hos en tømmerhandel. Fik selv 33% hos Stark ved at prutte lidt om prisen.
Jeg kan nikke genkendende til pilehaves indlæg, jeg fik tilsvarende rabat på rationel sidste sommer.

I modsætning til nogle andre indlæg har jeg (indtil videre) ikke noget at udsætte på de vinduer/dør jeg fik fra rationel.

Til info installerede jeg dem i øvrigt også selv....hvis man tænker sig om og er godt forberedt er der ikke mange ben i det.
Vær dog opmærksom på fugning omkring vinduerne.....den skal bagved alukappen....brugte selv fugebånd da frosten havde sat ind inden jeg kom dertil og jeg så ikke ville gå igang med mørtel, fæhår osv.....
Mørtel fuger må heller ikke anvendes til Alu-træ partier....
ahhh, hvis bare mørtlen ikke rører alukappen skulle det da være fint efter hvad jeg har fået at vide (bekræftet hos rationel).
Men pænt besværligt at lave vil jeg mene, med mindre man fjerner kappen før man fuger.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også