"Problemløseren" direkte på fermacell

Jeg er igang med at bygge nyt hus, og allerede nu går jeg og bliver træt af tanken om at spartle..
Har en ide, og vil gerne høre om erfaringer eller gode bud om dette forslag.

Har tænkt mig at bruge fermacell med skarpe kanter, lave 5 mm mellemrum som fermacell foreskriver, og så fylde den revne med det lim som er anbefalet.
Så langt så godt, så for af undgå at fuldspartle vil jeg nu påføre "problemløseren" som efter sigende skulle fjerne alle de små ujævnheder som der nu er i fermacell og i samlingerne, hvis nu der her lykkedes spare jeg omkring 1 million timer i at spartle, og pengene til spartel går nok lige op med problemløseren.. Ca..

Vil gerne have folk der har afprøvet hørt eller brugt problemløseren egenskaber.

Til dem som ikke ved hvad problemløseren er, er her et link

http://www.farveland-online.dk/tapet/farveland-vaev-og-filt/problemloseren.html

Tak for hjælpen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har Fermacell loft derhjemme i stue etagen, jeg fortryder jeg ikke satte maleren til at fuldspartle..Fordi jeg kan se nu at ved alle samlinger, er der begyndt at være ”buler” som kan ses i det rigtige sollys, som højstsandsynligt kunne være undgået hvis det var blevet fuldspartlet, ellers er det måske maleren som ikke har slebet nok af, men det er i stortset alle samlinger, og har først lagt mærke til det efter noget tid. Men er ikke maler, så ved ikke om det kan være en årsag som opstart hvis det ikke er fuldspartlet?


Be Smart - Not Stupid..

Hej lyst.
Altså man kan jo få 2 typer fermacell, dem med spartle kanter og dem uden som er helt kantet. Ved ikke hvad har su brugt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde nok valgt at få maleren til lige rende det hele over med sprøjten i stedet for at vælte penge ud på et produkt som i mine øjne er af tvivlsom kvalitet. Tror også det er billigere at få en maler til at spartle end den anden løsnig

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg brugte "problemløseren" i vores sidste hus, oven på savsmuld-tapet.

De påstår i deres reklame at den fint dækker, og ja det gør den da også, men den kunne ikke dække de steder hvor jeg havde spartlet ud efter skruehuller(og de dermed er glatte, i forhold til det nubrede tapet)  

Så din væg skal være ensartet, for at den kan dækkes, ellers vil der opstå "skygger" hvor du kan skimte underlaget igennem.

Så mit råd er klart:
Brug lidt tid på at spartle, det tjener sig ind på den lange bane  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg brugte dem uden spartelkant, netop også for at "slippe" for at spartle osv. men samlingen var så ujævn. pga. limen skulle bankes af bagefter, så maleren gik det over og det har jeg fortrudt, ville hellere have betalt et par tusind ekstra fra start for at få det fuldspartlet..

DOG! skal det siges, jeg er 100% tilfreds med Fermacell, det at man er fri for plugs og bare smider en skrue i loftet eller vægge er fantastisk!!

Be Smart - Not Stupid..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også