Lovliggørelse i forbindelse med brand/forsikringssag

Hejsa,

Vi har lige overtaget vores nye hus pr.1/4, og 14 dage efter havde vi brand i vaskemaskine og bryggers brændte. (Vi var heldigvis ikke flyttet ind, da vi var i gang med nogle renovationer af huset)
Vi har haft Skadesservice gående de sidste to uger, og branden har blandt andet medført at loft,dampspærrer og isolering i ca 1/3 af huset er blevet fjernet. 
Mit spørgsmål er så, skal forsikringen dække op til de nuværende krav om isolering på min 300mm, der hvor gammel isolering er fjernet? Og hvordan skal vi gøre mht til overgang på det (de mener) der ikke er berørt af branden? Kan man overhovedet sætte ny dampspærrer op nogle steder uden at gøre det over alt, og hænger vi så selv på at få det gjort i resten af huset? 
Jeg har forsøgt at gennemgå bygningsreglementet, og har ringet til div. kommuner, som man bliver henvist til fra energistyrelsen, men har overhovedet ikke fået nogen hjælp. De aner ikke hvad de sidder med, og overlader det til en selv at tolke, eller siger "mon ikke du kan spørge en tømrer om hjælp"
Jeg ville jo gerne vide, hvad jeg evt. kan kræve fra forsikringen, og hvad jeg skal overholde i forhold til renovering..

Mvh Maria
Hejsa, Vi har lige overtaget vores nye hus pr.1... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad angår at skifte dampspærrene, så mindes jeg at have fået i at vide man kan påføre en ny dampspærre oppefra? Men jeg er dog ikke helt sikker på det.
Såfremt man kan det, så kan I selv gå ind og gøre det relativt smertefrit (og uden de store omkostninger) inden de fyrer ny isolering op på loftet.

Alternativt ville jeg bare få de 300mm op på loftet uden at skifte dampspære og så skifte dem løbende henover de næste år ved at skifte lofter i prioriteret rækkefølge fra mest til mindst trængende. Ved at sprede udgiften udover tid (og måske selv lære at gøre det), så er den nok nemmere at bære. Jeg tvivler efterisoleringen giver anledning til skade inden for nærmere fremtid medmindre vi taler vådrum eller sådan noget.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hej Michael,

Det er også det vi har fundet frem til. Vi får pengene til dækning af det nuværende (der stod 200mm i energirapporten, så det dækker de, selvom det langtfra passede alle steder), og betaler selv håndværkere for at lægge de ekstra mm og man kan som du skriver tape dampspærren oppefra, så vi kan få ordnet hele taget med det samme

Vi havde det håndværkerfirma ude at give tilbud på opgaven, som vi i forvejen har til at skulle lave nogle andre renovationer på huset, og som vi har udvalgt som de billigste blandt 7 forskellige firmaer. Alligevel synes taksator at deres tilbud var urimeligt højt og har nu haft deres egentømrer ude for at skulle give tilbud. Jeg bliver tosset, hvis de prøver at spise os af med et eller andet latterligt beløb, så dropper vi i hvertfald det med at tage beløbet og lægge til selv, så må de jo gøre det for den pris de tilbyder!

Tak for alle jeres fine svar
Hej Maria

Hvis forsikringen forsøger at påstå et lavere beløb kan klare det, så få dem blot selv til at hyre håndværkerne til opgaven og få dem til at løse forsikringsdelen for det beløb. Herefter får I så jeres egen til at løse resten. På den måde kan de ikke røvrende jer. De kan ikke tilkende jer et beløb der er mindre end hvad de reelt kan udføre reparationen for.

Men held og lykke med det hele i hvert fald :-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg havde råd i gulv og gulvstrøer, i to værelser.
Jeg fik selv lov til at lave det, jeg fik et pænt beløb, der så rigelig dækkede materialer, og isolering til dagen standard.
Så jeg var rigtig godt tilfreds, og har forsikringen sparet lidt, er det helt fint med mig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også