Faldtstammeudluftning i nyt tegltag - hvordan??

Hej alle

Jeg skal snart igang med en komplet tagrenovering (via entreprenør). Det eneste jeg synes jeg ikke helt har styr på i kontrakten, er hvordan de skal lave udluftningen til faldstammen.

Taget er tegl på Huntonit undertag.

- Det skal vel være isoleret igennem taget?

- Det skal vel være monteret med kraver i undertaget?

Jeg kan dog ikke finde den rigtige beskrivelse nogen steder.Og lige i det her tilfælde er entreprenøren ikke klar nok i spyttet.

Det skal være en taghætte i zink. Selve faldstammen bliver nok skiftet til PCV.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh Morten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nødt at forhøre dig hos entreprenøren, og få præciseret hvordan han vil lave det.
Er det dårligt beskrevet i det skriftlige tilbud, har han jo lidt frit slag. 
Selvklæbende Icopal flexibel gennemføring, monafol gennemføring eller lign gennem tag.

Det er faktisk rimeligt simpelt, men kan jo laves på mange måder.
Jeg er VVS mand og kan godt fortælle dig om udluftningen, taghætten kan du typisk købe ved byggemarked, gå til bygma xl eller lign og snak med en som kan hjælpe dig med den rigtige taghætte, der findes helt sikkert en universal eller en der passer til dine tegl, gennemføringen igennem dampspærren er der flere muæigheder, dafa har mange gode produkter til gennemføringer.
Selve udluftningen laver man typisk i 75 mm pp rør, og den skal bare ende ude i din taghætte uden videre, mener taghætter i dag er isoleret med flamingo.
Jeg er VVS mand og kan godt fortælle dig om udluftningen, taghætten kan du typisk købe ved byggemarked, gå til bygma xl eller lign og snak med en som kan hjælpe dig med den rigtige taghætte, der findes helt sikkert en universal eller en der passer til dine tegl, gennemføringen igennem dampspærren er der flere muæigheder, dafa har mange gode produkter til gennemføringer.
Selve udluftningen laver man typisk i 75 mm pp rør, og den skal bare ende ude i din taghætte uden videre, mener taghætter i dag er isoleret med flamingo.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis