Indbrud! Hvordan f*** er de kommet ind!?

Hej alle! Min bror, som bor i min gamle lejlighed, havde indbrud i na. Alle døre var låst og alle vinduer lukket, men tyvene er kommet ind gennem køkkenvinduet, hvor min bror og politiet i fællesskab kunne konstatere, at der var fodspor i vindueskarmen. Men spørgsmålet er: Hvordan har tyvene åbnet vinduet udefra, når det var lukket? De var lukket med hasper som denne:



Der er ikke umiddelbart nogen skade sket på vinduet. Hvordan kan vinduet så være brudt op?

Min bror var ikke hjemme, da indbruddet skete. På hans seng lå en køkkenkniv, så vi frygter, at tyvene er gået ind på hans værelse med den i hånden for at sikre sig, at der ikke ville være nogen. Og så har de smidt den, da de konstaterede, at han ikke var der. Det er en ubehagelig tanke, så vi vil meget gerne finde ud af, hvordan vi skal sikre os, at de ikke kommer tilbage.

TAK!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan i nogle tilfælde bankes på vinduet så haspen kan springe op.
I kan evt. montere disse på vinduerne http://lavpris-laase.dk/beslag-124/vindues-haspe-med-laas-p3576

Mvh
Hej.
De viste hasper giver desværre ingen sikkerhed. Jeg arbejdede engang for et opholdssted for unge og engang havde en af de voksne ikke nøglen med til kontoret, og det tog ikke to minutter, så var et vindue åbnet uden problemer !!
Jeg ved ikke om det er til at få noget der kan låse dem. Måske det har noget at sige hvor stramt de er spændt. Det kan da prøves.

mvh

 varmetossen

banke på vinduesrammen - ind - ud gennem døren og smække efter sig

 

Vi har tit åbnet op for kunder som har smækket sig ude, ved at banke et par haspe vinduer op, det tager ikke mange sekunder, specielt hvis hasperne er lidt løse i det, og man kun har lukket den ene af dem.

Det er lidt skrammende hvor let det er at komme ind.

Jeg nogle gange prøvet for nysgerrighedens skyld at se hvor let det er at bryde en gammel vindue op, hvis vi alligevel skulle skifte det ud, nogle hasper springer blot op !

Det tager i de værste tilfælde 30 sekunder, og så kan man tit lukke vinduet pænt igen, dog vil jeg mene at der må være nogle tryk mærker !

 

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Jeg syntes nu der er mere skræmmende at folk ikke skifter de der hasper eller sætter børnesikringer på. Næh der kommer ingen mærker i vinduet, og skal de strammes så meget så vil jeg mene at listerne bliver for flade. Det samme gælder alm. ruko stiftelåse, de tager heller ikke mere end et par minutter at få op med en såkaldt bankenøgle som enhver skoledreng kan fremstille via opskrifter fra internettet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Og denne udgave af vindues sikring virker heller ikke:
http://www.billigsikring.dk/shop/vinduessikring-1195-hvid-1105p.html

Er vinduet først blevet åbnet/banket op er det let at få den der op. En elastik gør underværker på sådan en

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Husk også at lime eller skrue (med en-vejs skruer) glas listen fast, så de ikke kan komme ind igen ved at tage ruden ud.
Det var godt han ikke var hjemme, tænk at vågne op ved der står nogen med en kniv ;-( Få sat en alarm på vinduerne - det er da bedre at vågne ved sirenen, så man kan nå at tage sine forholdsregler! Minialarm til omkring 200 kr. http://www.alarmkompagniet.dk/shop/mini-alarm-doermelder-189p.html
Børnesikring på vinduerne er også en god løsning.

Ha´ en sikker dag !

Skrevet af Alarmkompagniet på 30 apr 2013 22:45
Husk også at lime eller skrue (med en-vejs skruer) glas listen fast, så de ikke kan komme ind igen ved at tage ruden ud.
Det var godt han ikke var hjemme, tænk at vågne op ved der står nogen med en kniv ;-( Få sat en alarm på vinduerne - det er da bedre at vågne ved sirenen, så man kan nå at tage sine forholdsregler! Minialarm til omkring 200 kr. http://www.alarmkompagniet.dk/shop/mini-alarm-doermelder-189p.html
Børnesikring på vinduerne er også en god løsning.

 Og så fik du lige en gratis reklame for dit eget firma!!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg sælger hverken lim, skruer eller beslag . . .   Og en alarm til 200 kr. er ikke noget man bliver rig af, det var nu blot mere en hjælp til en hurtig og billig løsning. Hvis jeg skulle reklamere, ville jeg nok gøre det for et alarmsystem til 3.000 kr.
(PS: du kan iøvrigt se mine betalte annoncer på Adchoice og Google - som også er her på lav-det-selv).
Op med humøret, solen skinner - og det er rart med gode råd.  Men jeg vil da gerne trække alarm forslaget tilbage, brug det gamle husmor trick med en tallerken eller grydelåg op ad dør og vindue.

Ha´ en sikker dag !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis