scootergrisen.

scootergrisen er ellers en god side.
specielt til scooternørder i 50 cmm. klassen.
der er lukket ned. ww.scootergrisen.dk
fra den 1 april.!
der kan i se at han er nappet af politi.
(politi stopper scootergrisen)
scootergrisen er ellers en god side. specielt til... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det er netop det man kan.
Da min var ny og begrænset målet jeg op til 36 km/liter og da jeg gjorde den ubegrænset i variatoren målet jeg op til 46 km/liter.
Hvis jeg kørte så stille og roligt så jeg kunne.
Men okay jo hurtigere man køre jo mere vindmodstand er der også.
Det er jo nok det største problem ved de der scootere når de er begrænset, motoren skal op i alt for mange omdrejninger før den trækker, så hvis du piller begrænsningen af og stadig holder dig nede omkring de 35 - 40 kmt, vil jeg gerne tro at den kan kører så langt på literen.  Min den store tager ved lidt over tomgang og så fortsætter den bare der opad til jeg når 140 kmt. men det har jeg kun gjort en gang, den bliver simpelthen for ustabil ved den hastighed. Men den klare fint 110 på motorvejen.
Jeg går ikke så meget op i at køre hurtigt.
Men jeg så en video hvor der var en på en 125 ccm der kørte på motorvejen og snakkede om at hvis man kom ud i problemer så var hans eneste mulighed at køre langsommere fordi den ikke kunne køre hurtigere. Så der er det måske rart hvis den har en højere topfart.

Hvor hurtigt er det man må køre i det inderste spor på motorvejen ? Og hvor hurtigt køre folk der i virkeligheden sådan cirka ?
Det inderste spor bruges mest af lastbiler og her holdes en hastighed på 90 kmt. det er dog ikke et rart sted at kører hvis du er på mc, for lastbilerne holder overhovedet ikke afstand til dig. Det bedste sted på motorvejen for en mc. er helt ude til venstre i det yderste spor og med en hastighed på ikke under 160 kmt.
Jeg køre meget sjældent på motorvej, de går jo bare lige ud og du kan ikke sidde og hygge dig med din mc. det kan du på de små veje med masser af sving som er enhver mc køres store glæde.
da jeg hade knallerten forsøgte.
jeg også med at klemme flere kilometer ud af hvert.
 liter benzin. tit sker det at der lægges 10-15 km. mere
pr ltr. og det er omdrejninger der er afgørelse.
tit høres at 30 kmt. scooter at de hyler mere end at komme frem.!
hvor imod at en puch maxi kørte med laver omdreninger.
og kørte ca. 150 km. for en tankful benzin. ca. 3.5 ltr. benzin.
og nudages scootere køre ca. det samme med 5.5 ltr. i tanken.!
(ca. 28 - 32 km. ltr.)

så hvidt jeg husker det om det er rigtigt.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis