Tips til afmontering af limet kogeplade

Hej,

Jeg skal have skiftet min glaskeramiske kogeplade ud med en ny. Da jeg prøvede at løfte den op, opdagede jeg at den er limet fast til bordpladen. Det resulterede i, at et hjørne af glaspladen knækkede af. 

For at undgå at have glasskår over det hele, vil jeg høre om her er nogle på forummet, der lægger inde med et tip til at få løftet sådan en limet kogeplade op. Er der en måde jeg kan få løsnet limen? Jeg har overvejet at køre en tynd spatel eller hobbykniv imellem kogepladen og bordet hele vejen rundt. 

På forhånd tak for hjælpen.

VH
Niels 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis du kan komme til at skære rundt, med en hobbykniv burde det kunne gøre det.

Ligger den oven på bordplade, eller er den nedfældet?
Tak for svaret.

Ja, den ligger heldigvis ovenpå bordpladen, så det burde været muligt. Vi prøve det af, og melde tilbage om det virkede.
Så er kogepladen kommet op fra bordpladen. Kørte først en kniv rundt langs kanten, men det var ikke nok. Fandt ud af at udover at den var limet til bordpladen, var den også skruet fast til selv samme nedefra. Det forklarer hvorfor glaspladen splintrede da jeg prøvede at vippe den op. 

I min gamle lejlighed lå kogepladen løst på bordet, og jeg har ved flere lejligheden haft den løftet op for at gøre rent under kanten. Derfor antog jeg, at det også var tilfældet her, men af skade bliver man klog. Heldigvis var pladen alligevel på vej til storskrald, så ikke det store tab. Og heller ingen øjenskader.

Så hvis andre har samme problem: tjek for en god ordens skyld om kogepladen også er skruet fast.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis