Dug under kørefliser ?

Jeg har hørt, at man skal ligge en form for dug under fliserne i indkørsel, der vil hindre fliserne i at sætte sig  /synke. Nogen der har erfaring, og ved hvilken dug det skal være?

Ha´ en sikker dag !

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik noget hos en entreprenør, det var meget bredt 4-5 meter som jeg lige husker det, det er et par år siden.
Det er som ukrudtsdug bare noget kraftigere.  
Betonindustrien fraråder fiberdug under stenene, når de ligger direkte på afretningslaget presses der sand op mellem stenene når der vibreres.

http://www.danskbeton.dk/files/Servicebutik/Dansk%20Beton%20publikationer%20til%20servicebutikken/Belægning/minihåndbog_betonbelægninger.pdf
Fiberdug vil ikke kunne hindre sætningskader. Det er bundopbygning der sørge for at det ikke sker.

Nogen siger fiberdug er ukrudtshæmmende, men det er bare spild af tid og penge og ligge det under. Ukrudtet skal nok komme og det kommer oppe fra og ikke nede fra bunden
Tak for de gode råd, jeg arbejder videre med projektet.

Ha´ en sikker dag !

Du kan bare pille fliserne op og lægger lidt mere grus under hvis det viser sig at de falder lidt over tid. Det er hurtigt gjort og koster kun lidt grus. Du kan bruge en spartel eller lignende til at rette af.

Mht, ukrudt har jeg svært ved at forestille mig at en dug skulle gøre en forskel da rødder sætter sig i den øverste del af fugerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også