Weiler mdu 260

Hej alle her
Jeg har erhvet mig en gl. Sag af en drejebænk, en weiler med en org. Underskab og div. Udstyr så som et system hvor man har en stang bag på spindle for quick udskift af emne, 3 og 4 klog eller retter skal afhente den i den kommen uge

Den er uden tilspænding så mit spørgsmål lyder på ville den kunne klar de meste alm opgaver til hobby brug???
( helt ny i drejeverdnen ) vil bare ha så jeg selv kan lave en aksel i ny og næ Eks. Til vores gl. Båd ect........

Standen på dyret er ret god både kosmetisk og mekanisk. Jeg har haft måleur på og på spindlen og vangen og et udslag på under 0,01 så dækker nok mine krav! Heller ingen slør på slæden og forsætter

Men kan man nøjes med en sådan maskine????

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Weiler er en rigtig fin drejebænk, af særdeles god kvalitet.
Jeg havde i over 30 år, en lille drejebænk, hvor der også kun var hånd tilspænding, det er ikke noget problem, det eneste er, at man ikke kan skære gevind med stål. Men så må man jo bruge, bak og tap
Når man lige vænner sig til  at bruge hånd tilspænding, er det ikke noget problem synes jeg.

Jeg skiftede for nogle år siden til en Boxford, med tilspænding, og mulighed for at skære gevind med drejestål. Det giver da lidt flere muligheder, men til de fleste opgaver, kan man sagtens klare sig med hånd tilspænding.

Så fik jeg slæbt dyret hjem!
har kørt lidt med den og må sige sikke en kvalitet, ikke mindst lyden der kommer, den er jo næsten lydløs....
eneste minus er jeg mangler en 3klo så jeg kan spænde lidt flere emner op.....
havde troet noget af dem jeg havde liggende passet men NEJ ;(
spindlen er for stor i gevindet

nogle der kan guide mig lidt til hvad jeg skal have for at få noget til at passe på???
spindlen måler Ø45mm

Den ser flot ud
Skal trekloen monteres, i et udvendigt gevind på drejebænken? Så kan du få drejet et flance, og så bruge en af de trekløer du har.

Eller ser den sådan her ud?

Har du ingen pinol dog til drejebænken?
mvh jens
Jo jo pinol dogen er bare lige afmonteret for at gi den en mild rengøring.
Ja der er drejet et gevind på spindlen som man kan montere på men er meget uviden om hvad / hvor man kan få en sådan der passer på for har faktisk en ret fin römer eller hvad de nu heder??? Til at stå i en passendene str. (Ø160mm)
Du kan jo prøve om du kan finde en i dit område, der kan dreje sådan en flange til dig.
Eller prøve at finde ud af hvilket gevind det er, og finde en færdig flange der passer.

Det bedste er hvis flangen er lidt over mål, hvor trekloen skal monteres, og så dreje den færdig på din egen maskine, så løber den 100%

Godt du har pinol dogen med, den er ikke til at undvære
Jeg sender dig lige en PM

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis