"Brunlig" Heldækkende træbeskyttelse

Vi har et hus med mahogni til både vinduer og dører, og har desuden en del møbler med nuancer som her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S49898478/

Nogen gode forslag til hvilke farver man skal vælge som heldækkende træbeskyttelse, når der skal males gavl, sternbrædder og overdækket terasse?

Det vi har nu er noget gråligt noget der ser ganske trist og dødt ud. Vi forestiller os en brunlig nuance i stil med møblet ovenfor, men det er det om det bliver pænt når der føres op i stor skala.

Forslag og råd modtages med kyshånd.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nedenfor ses et billede af det oprindelige efterfulgt af 5 alternative forslag lavet vha. Jotuns online værktøj til formålet. Er der nogen af nedenstående forslag der giver mening for folk? Eller er der alternative ideer, forslag etc.?

Først den oprindelige:

Så forslag 1:

Forslag 2

Forslag 3:

Forslag 4:

Forslag 5:



Mvh.
Michael Lind Mortensen
Mon ikke du bør pudse facaden førend du behandler træværket?

Måske burde du søge lidt "kulørforstand" på:

http://billedguiden.dk/?page_id=45

Det endte med Teak fra Pinotex og Salthvid ligeledes fra Pinotex.. begge heldækkende. Forhåbentligt bliver det godt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg ville male al træværk hvidt/eller grålig nuance og så lade møblerne være de dominerende.Det udvendige kunne man give en hvid eller svenskrød, I er mere end velkomne til at ringe til mig, jeg ville gerne se det, for at kunne danne et overblik.


hilsen
Henrik
40592385
www.kcaj.dk
Annonce
Skrevet af illio på 29 apr 2013 00:05
Det endte med Teak fra Pinotex og Salthvid ligeledes fra Pinotex.. begge heldækkende. Forhåbentligt bliver det godt.

Slet ikke et ringe farve valg, husk billeder af det endelig resultat.

Tror helt klart det bliver godt, var i hvert fald mig farve valg også udfra det billeder, og hvordan huset senere kommer til at se ud, når facaderne har fået en tur også.
Ja vi tror også det bliver godt :-) Vi skal lige vente til det bliver lidt varmere før vi maler dog. Det er nok stadig lidt for fugtigt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Ja, vejret er ikke optimale endnu, men det kommer snart.

Temperaturen er faktisk ok, men det skal selvfølgelig gerne være lidt mere tørt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også