4 mio liter vand løb ud 20m fra min grund

Hejsa. Naboen har lige haft vandværket på besøg 4 dage fuld tid. Der var røget et rør i hans indkørsel og det havde lækket 4000 kubikmeter. Er dernogen grund til bekymring ift underminering af min grund eller andet? Jeg bor ved stranden så det er sandjord. Så det forsvandt hurtigt. Mvh lasse
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at du ikke er rigtig bekymret siden du ikke har søgt professionel hjælp eller du bare er nærig.

Der er selvfølgelig ikke nogen på dette fora. Der kan besvare dit spørgsmål. Det kræver undersøgelser

Man kan lære alt, hvis man gider!
Skrevet af Peter Kristensen på 27 apr 2013 21:31
Jeg går ud fra at du ikke er rigtig bekymret siden du ikke har søgt professionel hjælp eller du bare er nærig.

Der er selvfølgelig ikke nogen på dette fora. Der kan besvare dit spørgsmål. Det kræver undersøgelser

Det var dog et utidigt svar på et pænt stillet spørgsmål. Det er der ikke meget LDS-ånd over.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Den første tanke der slår mig er, at det er en ENORM mængde. Godt 41 kubikmeter i timen, eller ca. 700 liter i minuttet.
Det svarer til 8 parcelhuse på 200 kvm indvendigt areal og 2,5 meter til loftet skal fyldes op. Eller 5 meter højt vand på en 800 kvm grund.
Det må have været et stort rør.
Hvordan er dette tal på 4000 kubikmeter kommet frem. Jeg tvivler ikke på, at det er det tal du har fået oplyst, men nogen må være kommet frem til det på en eller anden måde. Hvem og hvordan?

Tilbage til dit spørgsmål.
Umiddelbart vil jeg antage, at vandet bare er sunket ned i sandet og er løbet i havet, MEN jeg kender ikke din grund og de nærmere forhold, så det er alene en antagelse, og -indrømmer jeg- med en mistanke om at der er kommet et nul for meget på mængden.
Jeg ville i dit sted kontakte det forsikringsselskab (pr mail), som forsikrer dit hus og forelægge dem situationen ud fra den betragtning, at det jo er dem, der i første omgang kommer til at slås med evt skader. Spørg til, om der er noget de mener du bør foretage dig eller om de finder grund til bekymring/yderligere undersøgelser, så I (du og dit forsikringsselskab) er dækket ind, og om de med den nye viden fortsat vil forsikre dit hus uden forbehold af nogen art.
Min egen erfaring siger, at ens egen forsikringsselskab meget gerne yder en råd og vejledning, ikke mindst hvis det er om noget, der kan bidrage til at spare forsikringen penge!


Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Slettet, da det var blevet til et dobbeltindlæg.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Du bør melde det til din forsikring, så kan du vurdere om der skal laves nogle tiltag.
Så er de jo også klar over problemet, hvis der opstår følgeskader senere.
Skrevet af je__ns på 28 apr 2013 11:21
Du bør melde det til din forsikring, så kan du vurdere om der skal laves nogle tiltag.
Så er de jo også klar over problemet, hvis der opstår følgeskader senere.

Det er afgjort en mulighed at melde det til forsikringen, men så skal du sørge for at fortælle, at der er en ansvarlig skadevolder som de sandsynligvis kan gøre regres* overfor. Det øger deres velvilje, når det ikke er deres egen pengepung der skal holde for.

* Regres betyder at din forsikring kan sende regningen videre til den de har regresretten imod.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Vandværkstryk på 3 bar = ca. 26 l/min. Dvs vandet må have løbet i 2564 timer eller 106 dage.
Hejsa.

Tak for de mange svar og kommentarer

Jeg har ingen ide om hvor længe der har været lækage, men naboen siger hans vandmåler er steget med 4000 kbm.
Jeg har skrevet til vandværket og håber at høre fra dem snart.

jeg vender tilbage med nyt
Jeg ville i allerhøjeste grad tage kontakt til mit forsikringsselskab, når det er vand i de mængder. Meget muligt, de ikke vil gøre noget, men så er de i hvert fald adviseret og havde muligheden mens tid var, hvis du skulle komme ud for ubehagelige overraskelser senere. Det vil styrke din stilling efterfølgende, at du har informeret dem og søgt deres råd.

Indrømmet, jeg er målløs over den mængde vand, men hvis hans måler siger det, så er der desværre grund til at tro det er rigtigt. Det må have stået på gennem en længere periode, også hvor der har været frost, så det er meget svært at gisne om, hvilke skader der evt kan være sket. Det kan selvfølgelig være, at vandet vare er rendt i et dræn eller en kloak, men det kan også have lavet sjove ting som ikke kan ses nu, men først når de næste skybrud kommer over sommeren.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis