Mekanisk timer der trækkes op og ikke bruger strøm?

Hej

Jeg leder efter en form for timmer som rent mekanisk kan spænde en fjeder op, hvilken så udløses efter en angivet tid. Den skal bruges udenfor til at holde en hegnstråd, der så slippes af timeren efter en angivet tid. Jeg har set billeder af sådanne former for timer. Egentlig ligner de lidt noget der var snart i 80érne eller der omkring  De er en ret stor og solid "kasse" med drejeknap som stiller tiden. De bruger ikke strøm. 

Kan nogen hjælpe mig til at finde frem til sådan en timer? Jeg har søgt under mekanisk timer, men finder ikke andet en timere for tænd og sluk af strøm.

Håber et klogt hoved herinde kan hjælpe!! 

Mange hilsner

Susanne

..... Der er så meget kvinder ik´ forstår ......

Hej Jeg leder efter en form for timmer som rent... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Der må lidt funktionsoplysninger til. Er det som på billedet, hvor den skal slække/slippe en opspændt tråd og efter hvor lang tid.

mvh

varmetossen

Hej igen

Undskyld det sene svar!! Ja det er som på billedet - funktionen ses på deres hjemmeside: feed-easy. Jeg ønsker at lave en timer styret åbner af et led. Altså at leddet "slippes" på et bestemt tidspunkt så der åbnes til et andet område. Leddet har jeg - men timeren mangler jeg. Gode råd stadig velkomne 

Og mange tak for de råd jeg allerede har fået!

KH S

Ok. Vil stadig gerne vide hvorlænge du har tænkt dig, den skal holde tråden. Timer, døgn, uger

mvh

varmetossen

Nå ja Den skal kunne holdes lukket op til ca 10 timer

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis