Installere centralstøvsuger - Erfaring ?

Hej

Var lige hjemme ved en kollega, der havde en centralstøvsuger som de var super godt tilfredse og glade for, hvilket gjorde at jeg gik hjem og kiggede på priser og guides.

Er ikke uddannet hverken murer eller tømre, men sad og læste denne guide fra Nilfisk, og det virker da som noget de fleste kan være med på, skidt med om det skal tage noget ekstra tid.

http://www.nilfisk-frithiof.dk/files/pdf/gordetselv_artikel_web.pdf

Silvan kører pt med dette tilbud på en Nilfisk til kun 2999 kr med rør, fittings osv hvilket må siges at være en pris de fleste kan være med til.



Syntes jo det ser rigtig fornuftigt ud prismæssigt, men inden man hopper ud og køber sådan en, er der så nogle erfaringer eller råd folk herinde har ? - Både gode som dårlige.

På forhånd tak.
Mvh Henrik

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Hej Var lige hjemme ved en kollega, der havde... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Fonne på 26 apr 2013 23:18
Mange tak for jeres input, kan godt se at start/stop på håndtaget absolut vil være en dejlig ting, og hvis man kan finde den til fx 3500 kr ville det slet ikke genere mig at ofre den smule ekstra.

Syntes bare at hvis man skal op på de fx 7000 kr, så bliver det pludselig en ret markant stigning ... Må hvis holde øje med tilbud på DIY 260 det næste stykke tid :-) ...

Skønt at høre folk er glade for jeres, det hjælper bestemt beslutningen - Huset er fra 1973 hvis det betyder noget.

Uanset hvad du vælger så husk at få målt ordentligt op med hvad du skal bruge af rør og samlinger.. Det er altid billigere at købe det hele på 1 gang og ikke komme en uge efter og skulle købe 2 rør og lidt ekstra som man havde glemt! (derudover er det p*sse træls at stå en lørdag eftermiddag og mangle den samling der kan afslutte systemet.)

Der er trods alt "kun" 15 mtr rør med i pakken  til den lille og 20 mtr rør i pakken til den lidt større.

Mvh Mærsk

Forventer at smide en plantegning af huset til Nilfisk, og så kan de vurdere hvor jeg skal have udtag henne i huset. Når jeg har den er det noget nemmere at begynde regne på hvor mange meter rør der skal bruges.

Men kan man finde DIY 260 til ~3500 kr, er det hvis meget godt givet ud for ekstra rør, start/stop og en stærkere maskine for de små penge.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Jeg har haft central støvsuger i snart 7 år... også Nilfisk

Er super glad for den, den har et godt sug.. dog larmer det stadig lidt pga. suget..

Jeg vil også anbefale en model med on/off på håndtaget, da man ellers skal hive slangen ud af væggen mens der er varcum på slangen for at slukke.

Jeg har min på loftet, og udtag flere steder i huset..
Jeg bruger dog kun det ene, det har jeg tilfældigvis fået sat så jeg kan nå til alle hjørner af huset.. derfor er mit råd, at se om man kan finde en placering der kan nå alle steder, man bliver doven og gider ikke skifte hul.. :-)

Har også tænkt på at lave et nyt sugestik, i det skab hvor slangen er placeret, så bliver det endnu lettere/hurtiger at støvsuge, da den så er tilsluttet altid.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Takker for svaret, det lyder da til at man skal kigge på centralstøvsuger som et af de kommende gør det selv projekter.

Det med on/off på håndtaget er bestemt noget jeg vil have, så det er Nilfisk DIY 260 jeg kigger på at købe nu.

Er det fint nok at have den på loftet, tænker bare at det var nemmere med et skab i vores bryggers ? .... Angående støjen er det så fra selve maskinen, eller også suget i rørene ? - For hvis man ville ville det da ikke koste ret meget at smide nogle billige rørskåle på, der kunne tage det værste måske.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/roerskaale-6933c1.html

Eller er det bare min tankegang der er forkert ?

Ser i tilbud på Nilfisk DIY 260 må i gerne sige til :-)

 -----------------

Kunne godt se det lækre i sådan en FejeBakke her til fx køkkenet ....

Nilfisk FejeBakke

http://www.spotprisvvs.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=4465&category_id=482&option=com_virtuemart&Itemid=53&vmcchk=1&Itemid=53

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Jeg har en Nilfisk med on/off. Jeg synes slangen er meget tung, og besværligt at komme rundt med. Jeg kunne forestille mig, at slangen uden on/off er lettere, da der ikke er to ledninger rullet rundt i hele slangen.
Skulle jeg købe i dag, ville jeg spare on/off slange/mundstykke, og i stedet bruge en fjernbetjent stikkontakt (fås til 100 kr i Harald Nyborg). Samme funktionalitet, bare lettere og billigere.
Annonce
Kunne være rart at høre fra de andre om de også syntes slangen med on/off er tung og besværlig at komme rundt med, ikke noget jeg selv havde tænkt over nemlig.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Syntes lige jeg ville dele det svar som Nilfisk sendte mig + pris.




 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis