Hvornår skal vi have DVB-T2?

Kan se at der er en del at spare ved at tage et tv der kun har DVB-T1 tuner. Hvornår bliver der brug for DVB-T2 tuner?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt lige dette: http://www.elgiganten.dk/cms/s-u86s...-t2#DVB-T2

Hvis jeg forstår det, så vil det sige, at ofrer man ikke penge på T2, så kan det heller ikke betale sig at ofre penge på fuld HD tv. (forudsat at man tager signaler via antenne).

Undrer mig lidt over at det kun skulle være Boxer, der skulle kunne sende HD ved hjælp af DVB-T2. Hvorfor ikke også DR? Vi har også Boxer, men køber kun TV2 hos dem. Alle DR kanaler tager vi da fint uden Boxer.
OK, det er sådant det hænger sammen. Så DR har hyret Boxer til at sende deres kanaler ukodet ud. 
Boxer sender også deres skal-kanaler fra Sverige, Norge og Tyskland på T2.
Og jeg kan se alle de samme DR-kanaler, når jeg tager mit boxerkort ud. (har ikke T2)

Første hus nogensinde. Fra 1912. Regner med at være færdige om ... dum dum de dum, tjaah....
Boxer står for det danske sendenet. De sender bl.a DR's kanaler ukodet, samt TV2's lokalkanaler. Derudover er der en masse kodede kanaler som man skal have kort for at se. heriblandt TV2, TV2, Discovery osv.
DVB-T2 er et krav i alle nyt udsty fra 2012. Boxer skifter langsomt deres kanaler over til DVB-T2 og rygter går at DR kommer over i 2014-15
Annonce
Jeg vil ikke spare de få kr køb DVB-T2 så skal du ikke ud og købe nyt om få år.
Har selv købt et med DVB-T2 da det var lige så billg som det gamel system. Jeg forstår ikke at nogle butikker sælger kun det gammel system når de ved at det snart er forældet.
Fik det gamle (3-4 år) tv til at virke igen, så det bliver ikke aktuelt denne gang. Så ofte som der skiftes format, så kunne det være rart hvis tuneren blot var et modul, som var lige til at skifte ud. 
Skrevet af Hans123456789 på 13 maj 2013 18:35
Fik det gamle (3-4 år) tv til at virke igen, så det bliver ikke aktuelt denne gang. Så ofte som der skiftes format, så kunne det være rart hvis tuneren blot var et modul, som var lige til at skifte ud. 

 enig

Første hus nogensinde. Fra 1912. Regner med at være færdige om ... dum dum de dum, tjaah....
Det er skam ikke noget nyt. Jeg havde en radio, jeg brugte til den gamle grammofon, en Arena tror jeg, en flad en. Der var forforstærkere, FM-enhed osv moduler

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis