Underskrift fra elinstallatør

Hej alle...
I forbindelse med elarbejde på en tilbygning jeg har lavet, skal jeg selvfølgelig også have lavet en lidt elarbejde...
I den forbindelse har jeg brug for en elinstallatør som kan tjekke og skrive under på at elarbejdet er udført ordentligt... Jeg har en god ven som er elektriker, og da det er en meget simpel elløsning der skal laves kan vi sagtens sammen udføre den opgave... Det der er problemet er at vi kender ikke nogen elinstallatører som har deres eget firma, men kan en der er uddannet elinstallatør men ikke har et firma godt skrive under på at han har tjekket projektet og godkendt det? Det er i forhold til teknisk forvaltning at underskriften skal bruges...
Tak for hjælpen...
Mvh Morten...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du læser det du har skrevet højt, kan du godt selv se det ikke lyder helt godt ikke? :p men nok om det.. Tvivler på du kan få en installatør til at godkende arbejde der ikke er udført af ham eller hans firma. Hvad skulle han få ud af det? Du kan jo betale ham med nogle af de penge du har sparet på at få det udført orange
Men du skal nok ringe rundt til nogle stykker for at finde en der vil.
Der er nu ikke noget af det er er "orange".... Elektrikeren er en ven, og der er ikke nogen betalinger indblandet i det...
Mit spørgsmål gik på om man kunne betale en installatør hvidt, og om hans underskrift stadig er "godkendt" selvom han ikke er har et firma... Dvs b-indkomst eller lign. Jeg har ingen interesse i at det skulle foregå sort...
Hvis el-installatøren har autorisation skulle det nok kunne lade sig gøre.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det handler helt enkelt om han har en autorisation. Det er muligt at være autoriseret installatør uden at have et momsregistreret firma. Om du kan finde en der vil skrive for dig er uvist men du kan prøve.
Hvorom alting er, så er det ikke lovligt. Alt elarbejde af den type som du beskriver skal udføres af installatøren eller personer der er ansat i hans firma.
KimK
Ok... Jamen så er det afklaret... Jeg troede at det var nok at det blev kontrolleret af en installatør... Sådan at man kunne spare nogle penge på at lave det selv... Jeg synes selv det ville være rimeligt hvis man kunne betale en ca 5.000 for at få det gennemgået bagefter...
Tak for hjælpen... Jeg må bide i det sure æble og få det hele lavet af et firma...
Annonce
Du burde have haft elinstallatøren, med på råd inden du startede.
Så kunne du sikkert have lavet det grove selv, og så kunne han lave selve monteringen, men så skulle du nok også have købt materialerne af ham.

Skal en elinstallatør skrive under, skal han vel gennemgå hele installationen,  og have et pænt gebyr for ulejligheden hvis kan da ønsker at deltage. (men det er mit indtryk, at de autoriserede elinstallatøren, ikke er så begejstret for gør det selv tanken
Du kan sagtens få et firma til at skrive under bagefter... du beder dem bare om at lave et el eftersyn, og så vil du få papir på at din installation er ok. (Kan tit laves for et par tusinde)
Hvis teknisk forvaltning bare skal have vished om at installationen er i orden så kontakt den lokale installatør og få lavet et "eltjek". Her bruger han et par timer på at gennemgå installationen og lave en lille rapport hvori der er angivet installationens umiddelbare tilstand.

Hvis teknisk forvaltning skal have at vide hvilken installatør der står inde for arbejdet - eller måske endda hvilken installatør der har udført arbejdet - er du lidt skidt ude da installatøren ikke må tage ansvar for arbejde der ikke er udført at ham selv eller en af hans ansatte.

Men hvis din kammerat er elektriker var det måske en ide at spørge hans mester?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis