Ukendte bruser elementer! Hvad gør jeg?

Hej alle,
Har købt en lejlighed og bøvler lidt med bruseren. Det ´håndtag´ som skal regulere kold/varmt vand, samt om det skal komme ud af bruser/vandhane virker ikke som det skal. 
Det er umuligt udelukkende at få vand ud af bruseren.
Mit spørgsmål er derfor?
      Nogen der kender producenten (for det står ikke på og hvis nogen gør, kan det så betale sig at indkøbe nye elementer?

Hvis ikke - hvad kan i så anbefale at man gør?

På forhånd tak!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nogen der kender producenten (for det står ikke på og hvis nogen gør, kan det så betale sig at indkøbe nye elementer?

Fabrikatet er Damixa og valget mellem bruser og udløbstud plejer at ske ved at løfte i et håndtag i udløbet. Jeg har til mit blandingsbatteri købt et termostatblandingsbatteri, som passer i underdelen. Du kan se det hele ved at skrue de to skruer i den store runde plade ud. For øvrigt er blandingsbatteriet af ældre dato. Så vidt mig bekendt kan der stadig fås reservedele til det.
Det ser ikke ud til at udløbstuden er original. Det ser ud som om der mangler håndtaget til at skifte mellem bruser og udløb.

fase
Tak for svaret.
Man skifter mellem bruser og udløb på det håndtaget hvor man også styrer temp.
Super dårligt og besværligt system.
Skrevet af Mike.s på 25 apr 2013 14:08
Okay, Tak for svaret.

I virkeligheden vil jeg helst helt af med udløbstuden - er der nogen god måde at gøre det på?


Om måden er god eller ej får du selv lov til at bedømme, men du skruer tuden af og propper røret til med en slutmuffe eller en prop, afhængig af hvordan røret er afsluttet. Jeg mener, at du skal bruge en ½" prop. det kan godt være, at der er et kort stykke rør fra tuden og ind til røret fra blandingsbatteriet.

fase
Nej desværre. Systemet er meget mere bøvlet.
Man bruger "regulerings håndtaget" til at skifte. Dette gøres ved at presse den hårdt opad og tvinge den til højre indtil man hører et klik, imens vandet fosser ud af udløbstuden.
Jeg har skiftet blandingsbatteri i brusere før, men der er der jo langt længere imellem varmt og koldvands røret. Hvad kaldes dette system hvor de er så tæt på hinanden? Evt et godt mærke?
Det eneste der passer til det system er damixa det er noget lignende det her http://www.starvvs.dk/shop/damixa-brusebatteri-renovering-1401p.html

Det fikser jeg...
Virkelig godt! Tak skal du have 
Skrevet af elmichael på 27 apr 2013 13:07
Det eneste der passer til det system er damixa det er noget lignende det her http://www.starvvs.dk/shop/damixa-brusebatteri-renovering-1401p.html


Det er lige præcis det armatur jeg har udskiftet til, men det ændrer jo ikke at udløbet til badekaret skal blændes. Har du nogen andre ideer til det?

fase
Fandt du en løsning på dit problem - https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/176814
Jeg har samme udfortning så måske jeg må høre hvad du har fundet på (gerne med et billed på siden :-)

ikke lige nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis