Rørisolering i bryggers / lovkrav BR08

Hej

Jeg er ved at isolere varmerørene i fyrrummet. Der er også her at det kolde vand føres ind i huset. Huset er bygget i henhold til BR08, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er et krav, at også rør til koldt vand skal isoleres. Er der nogen som ved om dette er tilfældet ?

Hvis det ikke direkte er et krav, kan jeg dog alligevel se at fordelen ved isolering af disse rør må være at det kolde vand i rørene ikke bliver lunkent så hurtigt. '

Der er gulvvarme i hele huset og pexrørene i gulvene er isoleret fra de enkelte rum og frem til bryggerset. I bryggerset, hvor fremløb og retur fra de enkelte rum kommer op ad gulvet, er pexrørene ikke isoleret på stykket op til selve fordeleren. Er det i BR08 et krav, at disse slanger isoleres.

På forhånd tak !

Selvbyggeren

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fordelen er ikke at vandet blivet lunken, men at der ikke kommer kondens og det er værd at tage med. Kender ikke til reglerne

it is better to burn out than to fade away
Fordelen er ikke at vandet blivet lunken, men at der ikke kommer kondens og det er værd at tage med. Kender ikke til reglerne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis