Indstilling af blandingsskrue

Jeg har en gammel puch maxi k der kører dårligt. Tror det er noget med luft/benzin-blandingen. Den kører bedst, men ikke godt, når blandingsskruen er HELT i bund. Hvad er det et tegn på? Er nålen i det forkerte hak, falsk luft eller måske dårlig benzintilførsel?
Håber I kan hjælpe.
Vh
Mads
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det lyder som om nålen skal lidt ned, når den får for fed blanding, selv om blandeskruen er lukket helt, og så er det ikke falsk luft. (stoppet luftfilter vil måske give samme symptomer)
Super. Så må jeg ud og justere på nålen. Luftfiltret er af ældre dato og har været skilt ad flere gange. Det betyder at jeg ikke tror den slutter helt tæt. Hvor vigtigt er det at alt luft der kommer ind i karburatoren kommer gennem det rigtige indtag?
Er spørgsmålet til at forstå?
På forhånd tak.
Mads
Kan chokeren være lukket lidt . Nålen flytter sig vel ikke pludseligt.
  
Bernt
Jeg har rodet med problemet et stykke tid, og også flyttet frem og tilbage på nålen. Har dog ikke kunne få knallerten til at køre ordentligt. Nu prøver jeg at flytte nålen ned og justere blandingsskruen.
For fed betyder for meget benzin, for tynd betyder for lidt, hviket godt kan virke som "turbo", og brænde hul i stemplet på eks. en motorcykel. Man kan som regel se det på tændrøret, dog husker jeg ikke om dette gælder totaktere som din.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af MPB på 23 apr 2013 17:02
Super. Så må jeg ud og justere på nålen. Luftfiltret er af ældre dato og har været skilt ad flere gange. Det betyder at jeg ikke tror den slutter helt tæt. Hvor vigtigt er det at alt luft der kommer ind i karburatoren kommer gennem det rigtige indtag?
Er spørgsmålet til at forstå?
På forhånd tak.
Mads

Det er vigtigt at alt luft der kommer ind i motoren kommer gennem karburatoren, dvs . pakninger skal være tætte fra motor til karburator, fra larburator til luftfilter gør det ikke noget for motorgangen, men sørg for det er tæt alligevel, kører du steder hvor der hvivles lidt sand og grus op, så bliver det suget med ind og giver micro ridser i cylinderen, som med alderen kan gøre den dårligere, man kan også være uheldig at små sten bliver suget ind og giver noget større ridser, også kører den ikke så godt bagefter, hvis den kører.

Hvis jeg husker rigtigt, bliver bladingen federe når skruen skrues ind, så det kunne i mine øre godt tyde på den suger falsk luft et sted mellem motor og karburator.

kontroller også at benzinen kan løbe uden problemer fra tank eller benzinfilter..
Hvis jeg læser alle indlæg korrekt er der uenighed om hvad der sker når blandingsskruen skrues i bund. Bliver blandingen federe eller tyndere?
Hvis du skruer blandingsskruen, helt i bund, får den mindre benzin.
Hvis du flytter nålen længere ned, får den mindre benzin.
Syntes ikke rigtigt det hjælper. Nål står i næstyderst hak, ingen utætheder mellem motor og karpurator, luftfilter rent og blandingsskruen kan ikke stilles så den kan få topfart. Har lagt mærke til at der siver lidt benzin ud ved studspladen til benzinslangen. Der er også lidt bobler i benzinslangen. Kan det have betydning?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis