Indstilling af blandingsskrue

Jeg har en gammel puch maxi k der kører dårligt. Tror det er noget med luft/benzin-blandingen. Den kører bedst, men ikke godt, når blandingsskruen er HELT i bund. Hvad er det et tegn på? Er nålen i det forkerte hak, falsk luft eller måske dårlig benzintilførsel?
Håber I kan hjælpe.
Vh
Mads
Jeg har en gammel puch maxi k der kører dårligt.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din svømmer i karburatoren, ikke lukker tæt, får den alt for meget benzin.
Har også opdaget at den er utæt mellem cylinder og forrør.
Hej.
Nu prøver jeg at huske, hvad der foregik for et halvt århundrede siden, iblandet lidt motorsav og buskrydder.
Som jeg husker min Quickly var der en tomgangsskrue til blandingen og tomgangshastigheden justeredes på kablet. Hakkerne til nålen er en standardindstilling, der skal findes i forhold til motorens tuningsgrad (manglende tuning er også en tuningsgrad).
Dysen til driften justeres bedst under belastning, og er noget med at kan den køre med gas på, justeres skruen ind til den går langsommere, derefter ud til den 4-takter = ujævn gang, så 1/2 - 1/1 omgang ind mens der holdes gas på.
Dengang ku vi få dyser med fingerskrue til justering af driften, forbudt, men attråværdigt.
Og to-taktere skal have både indsugning og udstødning tæt, udstødningen betyder mest for motorgangen, da den skal have en bestemt modstand for at regulere cylinderskylningen.
Indsugningen har mest med luftrensning og motorlevetid af gøre. NSU havde et system, hvor pladestellets hulrum indgik i indsugningen og havde den suverent bedste rensning af indsugningsluften.
 
mvh

 varmetossen

Dengang ku vi få dyser med fingerskrue til justering af driften, forbudt, men attråværdigt.


Det var tider, og godt når man blev stoppet af politiet.

Men mht luftskrue, så skal der nok en større dyse i, for at kunne stille på luftskruen, for pt med den dyse den har nu, gør luftskruen ingen nytte, desuden har puch en svaghed med pakdåser ved krumtappen, den kan suge falsk luft ind, hvilket giver ovennævnte problemer.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis