Gode råd ved køb af gammel LM 16 ?

Hej drenge

Jeg har forelsker mig i en LM 16 evt. en LM21 

Den skal ligge fast i kolding havn og bruges til hygge dagstur, fiske ture og evt. 1 enkel overnatning. 

* Jeg har kun ejet speedbåd med påhængs motor før

* Jeg er udlært lastbil mekaniker så har da lidt forstand på mekanik, men har aldrig lavet bådmotor ej heller arbejdet i glasfiber

Nogen gode råd hvad jeg skal være opmærksom på ved sådan den gammel båd ?

* Motor, glasfiber, stand ?

En LM16 fås helt ned til omkring 20-25 tusind sejlklar, men skal der ligge ny motor i bliver prisen jo hurtig alt for dyr

Lidt af dem jeg har fundet:

http://www.dba.dk/jolle-16-fod-5-hk-benzi/id-90419686/ ser ok ud, dog skal styringen flyttes ud i siden og evt. bundmales snart

http://www.dba.dk/jolle-lm-16-aarg-...000705431/ rigtig flot stand og nyere motor, kan styrehytten evt pilles af for at skabe mere kabine plads ?

http://www.dba.dk/lm-16-snekke-moto...-90991037/ også flot stand, men ALT for dyr, men man kan jo smide et bud ?


Mange tak for hjælpen

 Mvh. Nikolai 

47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nikolaj.
Der er ingen af dine link der føre til nogen båd, men en LM 16 er en god stabil båd, særdeles egnet til det du beskriver. Og hvilken motor er selvfølgelig af betydning, men de fleste bådmotorer er ret sejlivvede, en 5 HK er rigeligt til en LM 16.
Når du er nybegynder i Jolle / sejlads med jolle, skal du gå efter noget der ikke skal repareres og laves en masse ved.
Jeg prøvede lige at søge på LM 16 i DBA. den med styrehus er ikke helt dum, du vil blive glad for at kunne stå i læ på den kølige tid af året. En Volvo Penta er en rimelig stabil indenbords motor, og Prisen er også ret rimelig, men prøv at byde 25
Hej en lm er en fin båd jeg ville personligt gå efter en der er lidt støre end 16. Men det er smag og behag.
Men alt bliver dyre jo støre og mere arbejde.