Ny Membran i vådrum overlap med gamle membran ?

Hej,

Vil udskifte de grimme og slidte fliser på gulv i bruseniche (og sikkert få en VVS'er til at skifte afløb hvis behov). Fliserne på væggene er stadig super pæne, så dem vil jeg beholde. 

Anyway, jeg ved der skal smides en ny vådrumsmembran på gulvet og spørgsmålet er så hvordan jeg sikrer bedst muligt. Skal jeg f,eks, fjerne nederst række af fliser på væggen og skære i vådrumsmembranen f.eks. 5 cm oppe fra gulvet hele vejen rundt ?  Derefter lægge ny membran som overlapper den gamle på væggen? Kan det blive tæt mellem den siddende membran og så den nye ? Bare pensle over fx. 10cm op af væggen. Burde det være tilstrækkeligt ? Påtænker at sikre overgangen mellem væg og gulv og hjørner med tætningstape eller er det nok med armeringsvæv limet fast med vådrumsmembran ?

Takker på forhånd for hjælpen


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe der primes burde der ikke være et problem mig bekendt. Jeg har netop skiftet nogle fliser hvor vådrumsmembranen blev beskadet i forbindelse med de blev skiftet. Der sagde vores murer, at vi blot skulle påføre prime og så påføre 2 nye lag vådrumsmembran ovenpå det eksisterende.. Der blev overgangen i hvert fald fint tæt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Ja, er ikke et problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis