Højtryksrenser køb

Da jeg har købt mig et gammelt hus på landet med lidt terrasse med fliser og et værksted med smøregrav så er jeg ved at købe grej ind til opfriskning af huset og til brug i værkstedet.
Og efter utallige ture i Bauhaus og da vi har en stor industri spuler på arbejde, vil jeg ha sådan en til at rense terrasse, vaske biler/undervogne, motorer, gearkasser,  fælge osv med.
Men der er jo 50 forskellige modeller.

Bliver jeg meget skuffet hvis jeg starter ud med at købe en til 500kr på 105bars tryk eks. Nilfisk/Kärcher til at starte med, eller kan jeg ligeså godt punge ud til en stor 130-150bars til 1500-2000?!

Vil godt lige høre fra folk der evt. selv har købt en og valgt forkert/rigtigt og hvad de kan/ikke kan bruges til og hvad jeg skal se efter evt.

Har evt. i tankerne bare at købe en af de helt små til under en tusse, eks. den til 500kr. til "Husbehov" nu pengen er lidt små og så evt. købe en større efterhånden som jeg stiller større krav til det den skal kunne, og så kan bruge den lille til småtterier og tage med rundt osv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karsten

En godt råd fra en nær ven, som du sikkert ikke husker fra før i tiden.

Jeg havde selv en af de der til 500.-, var på 100 bar, og den kunne knap nok rense alger af fliser og lignende, det tog ihvertfald sin tid.

I dag har jeg en nilfisk E-140.2, købte den som en x-tra pakkerne, og dette har jeg ikke fortrudt en eneste gang.
Bruger den til at vaske bil, vaske fliser/terasse, rense afløb med afløbsrenseren osv.

Den store er meget bedre til allround brug.

Men du kan sikkert godt starte med en af de mindre, og så senere opgradere, hvis pengene ikke er de store.

Mvh. Niels
Nu er det jo ikke kun trykket, men også vandmængden der tæller.
Så at sammenligne en stor prof højtryksrenser, med en af de små hobby, så bliver du nok skuffet.

Vi har sådan en her på arbejde, som vi har med i bilen, den er fin til småopgaver, og med det lille vandforbrug sviner den ikke så meget.
Vi har brugt den en del, så de er holdbare nok, selv om det ligner lidt noget skrammel.
Men til større opgaver, er den langsom, men med tålmodighed kan den da sagtens klare en terrasse. (der er for øvrigt ikke det bedste, at højtryksrense terassefliserne)
http://
www.bilka.dk/Bolig/GoerDetSelv/Hoejtryksrenser/Nilfisk%20hjtryksrenser%20C%2010565--27755000010(Purchase_Other_DS)?pfdatetime=2013-04-22T02:16:02&pf=pricerunner&cmpid=pris_pricerunner_Bolig
Jeg har også en lille en.. ala den du linker til.
Den er udemærket, faktisk har vi også den der fliserenser og selv om i siger den ikke er effektiv, har jeg fjernet alle alger, med det resultat at jeg nu skal til at finde noget der kan forsejle fliserne, for møg og alger kommer mere end dobbelt så hurtigt igen, nu fliserne er ru i overfladen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg har en af nilfisk alto med 120 bars tryk.
og vors vanforsynding kan følge med uden "huller" i strålen.!
og bruger turbo dysen. til at rense de fleste opgaver i hjemmet.
blandt andet at rense affaldspande. i par gange om året.
Har en Nilfisk fra Jem & Fix til en lille 500 kr. den er ganske udmærket til mit brug, jeg vasker da bilen med den, der er sæbebeholder til jeg skyller først bilen for alt løst snavs inden jeg sæber ind, det virker rigtigt godt for mig.

Men det kommer an på hvor meget du forventer af din kommende renser.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis