vask/skab passer ikke i bredten/dybten

Hej,
Jeg har et 1980's hus med et ret kedeligt gul marmor-mønstrede vask på 180cm i badeværeslet. 
Jeg fik købt et nye vask til 160cm på stærk tilbud - og den er jeg glade for.  Jeg så også at Ikea har noget skab til vask i den rigtig storrelse - ok, i 80cm, men x2 skulle det nok gå.  dybten var "49cm" i ikea's katalog - og jeg havde bruge for omkring det til at vasken kunne passe. 

Men det endes med at skabet er kun 43cm fra vægen til inder siden af den udventig liste. Så sidder selv den dybeste del af vasken - der hvor "vasken" er - på skabets forkant.  

Jeg kan ikke tage skabet retur til Ikea da jeg har samlet dem begge     

Jeg havde så tænkt hvordan jeg kan få det til at passe sammen - og jeg har en ide - men vil gerne høre noget.  Hvis jeg kan købe noget til at side i mellem skabet og vægen i 5cm tykkelse, så vil der være plads til vasken oven-på skabet - for eksempel et stykke hårdt træ (lark eller lign.) som passe med længden af skabet, så 5cm x 15cm x 160, i de 2 pladser at skabet skrues fast, som jeg kunn skrue ind i vægen.  Jeg vil også købe ben til skabet, som kan tage en del af vægten fra væg beslagene. 

Da der er ikke noget bagside på skabet (der er en træ bræt, men over halv-vejs ned) er der ikke noget problem med vasken der.  Skabets siden skal alligevel gemmes op mod et væg, og jeg kan købe et list fra Ikea til den mere synlig side.

Lyder det helt ondsvagt?  Er noget af det til at forstå?
Pft
Simon
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skruer da bare en lægte, eller hvad der nu passer , på vægen.
Det behøves ikke at være specielt godt træ, for at matche et skab af spånplade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis