reparere fliser ved indgang.

Fliserne ved min facadedør er gået løs, og de skal jo gerne sættes fast igen, det burde være en simpel gang Gør det selv arbejde, men hvad skal jeg bruge.

Jeg vil helst gerne undgå at skulle slå alle de sten løs som stadig sidder fint. 

Hvad skal jeg bruge?, jeg har alle fliserne, en af dem er dog revnet på midten.




23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge fliseklæber, beregnet til udendørs brug.
Du skal have hugget alt løs lim og beton væk først.

Har du brugt salt på trappen?
Skrevet af je__ns på 21 apr 2013 18:39
Jeg ville bruge fliseklæber, beregnet til udendørs brug.
Du skal have hugget alt løs lim og beton væk først.

Har du brugt salt på trappen?

Ja har brugt salt et par gange her i vinteren, men den flere fliser i den yderste række har været løse i flere år, så det er vist næppe det der har gjort det. dog kunne jeg nok have sparet en del af arbejdet ved at lave det med det samme jeg flyttede ind, så var det nok kun 3-4 fliser der skulle sættes på igen, men sådan er det at være doven
Må man ikke bruge salt på fliser??

bruger man både fliseklæber til at sætte stenene fast med og til at fylde mellemrummene ud med bagefter? eller bruger man mørtel eller andet til det?, jeg skal nemlig også have fyldt mellemrummene ud på et par sålbænke, og det regnede jeg med at gøre med det samme..
du skal helst undgå salt på fliser og det beton trappen er lavet af
du bruger en flise lim der hedder alfix normalfix til at sætte fliserne fast med
og hvad jeg kan se ud fra billederne er det en grå fuge masse der sidder i fugerne så du køber en pose fuge masse der hedder:
Alfix Cerafill 10 Colour i grå

og med hensyn til dine sål bænke så kan du godt reppe fugerne med fugemassen hvis det er de samme fliser der sidder der som på din trappe hvis det er murstens sålbænke så skal du bruge almindelig murer mørtel i den rigtige farve

Mvh.

Frederik 
FR-Byg
Du bruger fliseklæb til at lime dem fast med, også skal du finde en mure, hvor du lige kan få 2-3 skefulde fuge i en farve der ligner den gamle.

Mellemrum mellem sålbænke? Er sålbænken ikke i et stykke? Eller snakker vi i enderne af den, eller under den?
Annonce
Skrevet af FR-Byg på 21 apr 2013 20:07
du skal helst undgå salt på fliser og det beton trappen er lavet af
du bruger en flise lim der hedder alfix normalfix til at sætte fliserne fast med
og hvad jeg kan se ud fra billederne er det en grå fuge masse der sidder i fugerne så du køber en pose fuge masse der hedder:
Alfix Cerafill 10 Colour i grå

og med hensyn til dine sål bænke så kan du godt reppe fugerne med fugemassen hvis det er de samme fliser der sidder der som på din trappe hvis det er murstens sålbænke så skal du bruge almindelig murer mørtel i den rigtige farve

Okay tak skal du have, mine sålbænke er samme type som fliserne ved indgangen, det var derfor jeg regnede med at jeg skulle bruge det samme.


Skrevet af Illisher på 21 apr 2013 20:12
Du bruger fliseklæb til at lime dem fast med, også skal du finde en mure, hvor du lige kan få 2-3 skefulde fuge i en farve der ligner den gamle.

Mellemrum mellem sålbænke? Er sålbænken ikke i et stykke? Eller snakker vi i enderne af den, eller under den?

mine sålbænke er også fliser af samme type som dem foran døren, og nogen af fugerne har det ikke godt..

Hvad med afrensning af fliserne bagefter, er det bare vand eller skal der nogen skrappere til??
ved ikke om du kan bruge denne til noget, ellers kan du hurtigt finde en anden video der kan besvare evt spørgsmål om hvordan du laver fugerne Ellers spørger du bare igen http://www.youtube.com/watch?v=o6YqQEsjgNQ 
http://www.youtube.com/watch?v=PQOnSAqJ4Ro

jeg ville bruge en vinkel sliber til at slibe det gamle lim osv af bag på fliserne du skal bare bruge en diamant klinge og så slibe forsigtigt bag på

Mvh.

Frederik 
FR-Byg

Flere år senere (ja jeg sadler ikke samme dag som jeg rider   Nu står jeg igen og kigger på vores fliser ved indgangen, dengang blev jeg lidt forstyrret af at flere af fliserne var knækket og jeg havde gang i et par andre projekter samtidig, men nu er jeg på igen, jeg har fundet en på dba som har de fliser jeg skal bruge i nye, så langt så godt.

Jeg har været ude og fjerne løse sten, og nu er der kun den sidste række tilbage som sidder fast, det er dog også derinde det går ind til døren så det vil jeg gerne undvære at skulle lave..

nogen steder er betonen stadig hel, andre steder er den smuldret lidt, så det skal jo laves, men hvordan??

ud over det, kan jeg se de nuværende fliser sidder stort set helt tæt ved betonen, dvs der er vist ikke en rigtig fliseklæb under, måske bare noget lim af en art kunne jeg se på nogen af de gamle fliser, så hvis jeg sætter fliseklæb under de yderste 3 rækker vil det jo ikke være samme højde, kan man skaffe sådan noget lim som de dengang i 1964 satte fliser fast til beton med eller er jeg nødt til at fjerne det hele??(eller bruge vinkelsliber til at tage 5 mm af resten af overfladen, så fliseklæben vil gøre det lige)

Den 3 ting, jeg prøvede og fjerne lidt af den fugemasse der sidder på fliserne, det viser sig den ikke er grå(det var kun på overfladen. den er faktisk en mørk brun/grå farve, se billede:

Hvor finder jeg en lign. fugemasse??

 

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også