Isolering af varmvandsbeholder

Hej Alle

Sidste år monterede jeg en varmvandsbeholder i båden. Det virkede fint, men jeg synes, at den taber varmen lidt for hurtigt. Den har facon som en cylinder og er monteret lodret.

Toppen af beholderen bliver meget varm, så det nok gennem toppen, at den taber varmen. Jeg påtænker derfor at isolere toppen af beholderen.

Er der nogen, der har forslag til, hvordan man kan isolere toppen? (Og med hvad, og hvor kan det evt. købes).

Hilsen
Bent

- at sejle er at leve 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rockwoll duer ikke rigtigt i en båd, men hvis den ikke bliver varmere end at du kan holde på den/altså at du ikke brænder fingrene. Vil det nok være billigst at anbringe noget flamingo på toppen der slutter forholdsvis tæt. Du kan også lave en hat ved at sprøjte bygge skum på toppen. lidt ad gangen da det breder sig voldsomt.
Hej.
Jeg havde en i en campingvogn, hvor den lå i en flamingokasse, delt på midten.
Sådan en er det da muligt at skære ud af en isoleringsblok til gulve.

mvh

varmetossen

Et skum liggeunderlag kunne godt bruges, hvis der ikke er plads til ret meget isolering, det isolere godt, er flexibelt og suger ikke fugt.
Dobbelt post:
Hej igen

Inspireret af forslaget med skum liggeunderlag, fandt jeg noget 15 mm skumisoleringsmåtte hos www.svb.de. Det kunne klippes til, foldes og fastgøres med en bændel (sejsing). Jeg brugte to lag måtte. 

Nu kan varmvandsbeholderen holde rimeligt varmt vand til næste morgen.

Tak for gode forslag. 

HIlsen
Bent

- at sejle er at leve 

Velbekomme, og tak for tilbagemeldingen..

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis