Strømforsyning fra bilbatteri

Hej forum!
Jeg har en guitarforstærker som jeg gerne vil bruge udendørs. Forstærkeren i sig selv er et helt fint anlæg til mit brug og det er intet problem at spille musik fra den vha. et jackstik. 
Mit spørgsmål er nu om det kan lade sig gøre at skille ledningen ad og koble dem på et 12V bilbatteri? jeg har lige skilt en ledning ad for at se hvad der gemmer sig og der er kun et brunt og et blåt kabel (er det noget +/-?) håber i forstår hvad jeg mener med dette, har aldrig rodet med ledninger og den slags!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Friskefisk på 24 apr 2013 09:59
Mange tak for svar - hvor længe tror du et batteri på 60ah kan spille hvis jeg har købt den inverter på 300w? sådan ca..
Jeg spillede i 1 time igår og der var stadig strøm på batteriet!

Hvis vi nu siger at du bruger alt hvad inverteren kan trække (Hvilket du tvivlsomt gør) kan du ca. spille i 2,5 time... men er alså MEGET svært at sige hvis du ikke fortæller hvor meget dit anlæg max bruger... 
Jeg synes det er meget få oplysninger du giver.
Hvad er det for en forstærker?
Hvad er det for en ledning du har skilt ad? (Forhåbentligt ikke 220 V netledningen!)
Hvordan havde du tingene forbundet, da du spillede i en time?

Det er måske lidt teknisk, men det er jo også et teknisk spørgsmål.

Sådan helt overordnet, så svarer 12V og 60Ah til 12*60=720Wh.
Hvis din forstærker bruger 144 W vil den tømme batteriet på 5 timer, og bruger den kun 72 W vil den tømme batteriet på 10 timer.

Lidt mere info, så kommer der et meget mere brugbart svar.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg kan godt se at jeg har været lidt uklar..
Det er en 60w forstærker, jeg har ikke skilt ledningerne ad, da jeg i stedet blot købte en 12/230v adapter
Jeg takker igen for svar! nu ved jeg at det kan spille i 10 timer +
Annonce
Tak for feed back. Rart med respons!

Det var vist den bedste løsning du kom fra til. Og så kan du også lade telefon og bærbar op fra inverteren.

En lille praktisk ting:
Blyaccumulatorer har ikke godt af at blive afladet helt i bund, så hold dig til max 10 timers musik fra fuldt batteri. Og når du kommer hjem, så sæt laderen på med det samme og få batteriet ladet helt op igen. Det vil forlænge dit batteris levetid betydeligt. Et batteri, der står afladet gennem længere tid, har tendens til at falde sammen, og så mister det kapacitet som pokker.

God fornøjelse med de musikalske udfoldelser.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Hvis der kommer flere chancer, så køb gelebatterier til f.eks kørestole. De er mere hårdføre.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis