Startproblem for mc

Hej
Min GS500F vil ikke starte.
Tanken var næsten fuld, inden den blev sat til side for vinteren.
Motorcyklen er "rystet" godt og grundigt, så benzin blandingen ikke var skilt,inden jeg forsøgte at starte den.
Benzin hanen har været stillet i alle 3 positioner
Der er gnist på begge tændrør.
Starteren kører rundt.
Jeg har forsøgt med fuld choker og halv choker.
Den lugter kun lidt af benzin, så den er ikke druknet.
Den giver ikke livstegn fra sig, sådan at man tror nu starter den næste gang, jeg trykker på starteren.

Hvad pokker kan være galt?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du kan jo starte med at tømme den gamle benzin af, har den stået vinteren over, kan den ikke antændes af gnisten fra tændrøret.
Jeg ved godt at man siger at tanken skal være fyldt når den står vinteren over, det er fra de gamle dage, hvor man mente at den ville ruste op indefra, tanken altså !
Det er faktisk bedre at tømme tanken så der kun står en slat i den og så løsne dækslet så den kan ånde.
I samme ombæring skal du lige sørge for at svømmer huset er tømt for gammel benzin, ellers hjælper det ikke meget at fylde ny benzin på.
Hej.
Den der med den gamle benzin er stærkt overvurderet. Jeg har da endnu hvert år startet plæneklæpperen når sneen er smeltet og fuglene synger i solskinnet uden vanskeligheder efter et ophold i vognporten for maskine og benzindunk.
Jeg ville bestemt hellere bruge kræfterne på tændingen.

mvh

 varmetossen

Nu er en plæneklipper heller ikke særlig kræsen, hvor imod en mc godt kan være temlig pernippen.
Ja, plæneklipperen har lav kompression, generelt dårligere tolerancer og er ringere til at få antændt benzinen, såååh

mvh

 varmetossen

Så sig mig hvorfor han skulle begynde at rode med tændningen, der var intet i vejen da den blev stillet ind for vinteren. Skulle den så ændre tændnings tidspunkt fordi den står vinteren over ?
Selvom jeg kun har haft en 5 forskellige motorcykler i de år jeg har kørt, har jeg dog aldrig været ude for at tændningen ændrede sig i løbet af vinteret, hvorimod gammel benzin sagtens kunne give startvanskelighedder.
Annonce
Ja af med bunskruen og se om der kommer benzin ud når du sætter hanen på on, hvis ja, prøv at snapse den med lidt benzin ned i alle cylindere, og prøv så at starte den. Jeg har nu heller aldrig kasseret benzin efter en vinter. Den starter lige godt/dårligt året rundt.

Om der er tænding kan du jo lige checke med rørene ude, dog inden du snapser den.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Efter at have tapper svømmehuset for 2 dl benzin, kom der liv i mc'en.

Tak for jeres hjælp og forslag.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Ja og jeg kom til at tænke på, at hvis den har stået hele vinteren med benzin på, var det måske en ide lige at give den en snaps kaburator sprit i tanken.
Sprit tilsætning, er det ikke nemmere bare at tanke på 1-2-3 eller statoil = 5% karburatorsprit året rundt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jo for dem der har den mulighed, jeg har en OK tank som nærmeste tankstation ca. 5 km.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis