Renovering af hus - gulvvarme i alle rum?

Hej alle sammen 

Vi har netop købt hus som skal renoveres igennem, og i den forbindelse kom vi til at tænke på gulvvarme. Pt. er der gulvvarme badeværelser og bryggers - og vores tanker var egentlig at lade det blive sådan. Der er radiatorer i de øvrige rum, og vi har trægulv i alle rum, pånær badeværelser og bryggers 

Hvad ville I gøre? Er det pengene og "besværet" værd at ligge gulvvarme overalt?

Mvh. Steffen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er dyrt at anlægge gulvvarme i eksisterende huse.. så medmindre I alligevel skal rive alle gulve op, så ville jeg helt sikkert ikke give mig i kast med det.

Vi har netop lavet nyt betondæk og gulvvarme på godt 50 kvm.. Det var udelukkende fordi dele af gulvene alligevel skulle op. Det ville være alt for dyrt at gøre "bare fordi vi kunne".

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg tror vi dropper ideen med gulvvarme - kan egentlig godt se fordelen i radiator, når jeg får læst mere om det :-)
Misforstå mig ikke.. jeg vil til enhver tid foretrække gulvvarme fremfor radiatorer (det er noget irriterende ujævnt varmende skidt) og før eller siden river vi også samtlige gulve op i vores hus og lægger intelligent gulvvarme alle steder. Men at gøre det lige med det samme for alle gulve, når der tilmed ikke er noget galt med dem.. ja det er lidt for voldsomt dyrt i forhold til hvad du får for pengene.
Vent til du har en undskyldning for det. I vores tilfælde var det en vandskade der gjorde vi alligevel skulle skifte gulvet. Det kan være i på et tidspunkt alligevel skal skifte et gulv et sted.. så kan I gøre det der for det rum og så stille og roligt udvide med tiden. Det kan alligevel alt sammen kobles på samme gulvvarmesystem.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis