Trække strøm til garage

Er der en der kan hjælpe med at trække strøm til min garage fra hovedtavlen i mit hus. Det kraftigste jeg skal bruge er et svejseværk. Jeg bor i Sorø.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jm666 på 20 apr 2013 17:33
Er der en der kan hjælpe med at trække strøm til min garage fra hovedtavlen i mit hus. Det kraftigste jeg skal bruge er et svejseværk. Jeg bor i Sorø.

Det er jeg ret sikker på at den nærmeste elindstalatør gerne gør for dig. Det er forbudt at lave sådan noget som amatør, især når der er tale om 380 v.
Måske du lige skulle læse reglerne her på LDS.
-du trækker da bare en forlængerledning gennem hele huset fra dit komfur, og ud i din garage...

Nej det er absolut ikke noget man som novice skal kaste sig ud i !

Så det bedste råd er at høre hvad elektrikere skal have for det, måske kan du få lidt rabat hvis du hjælper ham med at bore diverse huller og trække kablet efter hans anvisning

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
God idé at ringe til din lokale el-installatør.. Men hvis du vil gøre noget der kan hjælpe din elektriker på vej så er min umiddelbare tanke at du skal bruge noget installationskabel der hedder 5g2,5mm2 .. Men der er så mange ting man skal have i tankerne når man gør så noget så jeg ville også ringe efter en fagmand hvis jeg var dig.. Og når nu han er der, så få lige kontrolleret dit HPFI relæ og at du har en effektiv jordforbindelse
God fornøjelse...

Reinhold - Stud. El-installatør
Reinholdt fuldstændig korrekt med hpfi osv .. Men det er jo en selvfølge da det står i installatørens sks at det skal kontrolleres ved en udvidelse af installationen..

Pas på med at nævne et kvadrat til manden du ved ikke hvor mange ampere den tager

Project Manager
nej det er skam fy at lave selv, men var det mig ville jeg nok ta en 6mm2 og så få den monteret efter måler og lave en seperat tavle i garagen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis