INCRA Precision Tools - hvor?

Hej forum.

Jeg sidder og forelsker mig i nogle af de produkter man kan finde på INCRA's hjemmeside : http://incra.com/ , men bliver tilsvarende frustreret over ikke at kunne finde nogen dansk importør af det.

Jeg undrer mig over, at der tilsyneladende ingen forhandlere findes her i landet af denne form for hobby-udstyr, hverken fra INCRA eller andre mærker, og navnligt over hvad årsagen kan være?

Er der nogle bud på hvorfor der er så lidt af den slags på det danske marked? Er det noget lovgivning (sikkerhed), er det manglende efterspørgsel, skyldes det at det er blevet "for let" at købe ting over Nettet, eller noget helt fjerde..?

Kom frisk.

LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det danske marked er nok for lille, sådanne ting er nok for de mere sofistikerede hobbyfolk.
Så du må nok købe i udlandet.

Wolfcraft er nok noget af det eneste, der ligner lidt, uden dog at være så avanceret, og som kan findes i danske byggemarkeder. 

 http://www.wolfcraft.com/en/products/index.html
Wolfcraft er nok noget af det eneste, der ligner lidt, uden dog at være så avanceret, og som kan findes i danske byggemarkeder.
Det er desværre bare ikke nær den samme kvalitet. Men du har nok ret.

LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
Det danske marked er nok for lille, sådanne ting er nok for de mere sofistikerede hobbyfolk.
Så du må nok købe i udlandet.
Du har nok ret, hvilket bekræfter min teori om at DK's hobbyfolk (no offense) ikke går lige så meget op i hobbyen som vores amerikanske modstykker.

LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
Det kunne jo også have noget at gøre med vores rimeligt skrappe krav til el-værktøj.
Der skal trods alt et vist salg til at det kan svare sig at lade en ting type teste hos dansk standard eller hvad det hedder nu om stunder.

Måske har det noget at gøre med beskyttelse af produkter. Jeg ved ikke om det er "lovligt" at lave et produkt der kan bruges sammen med et andet produkt.
(et land der kan sættes på en Bosh rundsav, skal måske komme fra Bosh, ellers bortfalder garenti osv) 

Mange amerikanske firmaer har jo nok i deres eget marked, så hvorfor prøve at sende noget heeelt over til lille danmark, som de måske ikke engang kender    

Der er jo også en del ting som vi har her, de aldrig får at se "over there"...  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Dieter Schmid i Tyskland forhandler Incra (og en del andre spændende ting). Jeg har handlet der flere gange, de er rigtig flinke og de forstår engelsk.
De kan også godt levere andre ting fra Incra, hvis man kan vente til de får varer hjem. jeg har blandt andet bestilt et "hejseværk" til min overfræser, t-tracks mv.

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis