Excentersliber til rense og slibning af gulv ?

Hejsan.
jeg skal igang med, at lave gulv i mit køkken, og da rummet er meget lille så kræver det lidt kreativitet, da der ikke vil være meget arbejdsplads med de lidt størrere maskiner.   gulvet er ikke skævt og ødelagt, men blot rigtig, rigtig beskidt så jeg skal "bare" have renset gulvet rigtig godt i bund med grundrens også letslibe før selve behandlingen.
   jeg ville helst have brugt en woodboy / rondeler til rensningen, men da der ikke rigtig er plads til det, så tænker jeg om en Excentersliber ville kunne gøre jobbet? først bruge en polerskive til grundrensningen, også efterfølgende slibe det let
er der nogen, som har erfaringer med at bruge en Excentersliber til denne type opgave

Mvh Kim L
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Excentersliber vil kunne klare opgaven hvis du ikke har noget gammelt fernis der skal væk først.

Jeg har både brugt excentersliber og båndpudser til gulve og de virker, dog har jeg smadret et par båndslibere pga. jeg har trykket for hårdt haha.... fordi det er meget nemt at komme til på gulvet.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Det lyder rigtig godt.   umiddelbart så minder en woodboy / rondeler og en excentersliber jo også ret meget om hinanden, da slibemønsteret i de 2 maskiner er ret ens.

   dog så tænker jeg om vandet ved rensningen af gulvet vil blive et problem med en excentersliber?  den er jo lidt mere blottet end de større maskiner.
Bare du har en vådslibeskive på og ikke ligefrem kører rundt i store pytter så skal det nok gå.

En god ide er nok efter endt brug lige at sprøte lidt wd40 ind i maskinen og starte den for at få vandpartiklerne ud igen. Forøvrigt også en god måde altid at vedligeholde sit elværktøj

Vi havde oversvømmelse i kælderen og det gik ud over stiksaven og boremaskinen, men jeg reddede begge ved at sprøjte en masse wd40 ind og starte... vi gad ikke alt det fis med forsikringsselskabet.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis