Ophængning på murstensvæg

Jeg forsøger mig med mit første indlæg:

Jeg skal hænge en tung bogreol op på en murstensvæg fra 1910 vha. vinkelbeslag på reolsiderne (den får dog også 2 "støtteben" foran). Beslagene har 4 stk. 5,5 mm huller og 1 stk. 8,5 mm hul pr. "side".
Er det bedst at bruge 1 stk. 8 mm fransk skrue i nylonrawlplug eller 2 stk. 5 mm spånskruer i nylonrawlplug pr. beslag? Jeg vil helst bruge skruer med samme diameter som hullerne i beslaget, så beslaget (og reolen) ikke kan flytte sig i forhold til skruen. Eller er der andre forslag til, hvordan det kan gøres?
Jeg regner med at anvende i alt 6 beslag til reolen og bruge bræddebolte mellem reolside og beslag, så det ser pænt ud på de udvendige sider af reolen.

Mvh Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Franske skruer er nok lige i overkanten !
Men det væsentlige er at du får ravpluggen til at sidde i midten af murstenene, det vil ikke holde hvis du sætter dem i fugerne.
Tak for svar!

Reolen er 70 cm i bredden og 200 cm i højden. Den kommer nok hurtigt til samlet at veje 150-200 kg. Jeg tror jeg vil forsøge med alm. 5 mm træskruer eller spånskruer, men holde mig til 2 stk. pr. beslag for ikke at bore for mange gange i samme mursten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis