70'er hus

Hej alle LDS'ere

Jeg står og skal til at købe hus med kæresten da vi venter en lille ny
vi har i vores by nogle hyggelige kvarterer med 70'er huse og vi vil have et
til en lav pris da jeg selv vil sætte det i stand da jeg selv er murer og alle mine venner er håndværkere inden for andre fag så på det område er jeg godt dækket ind.

men jeg vil høre om der er nogen af jer der har erfaring inden for 70'er huse og hvad de som regel har af svagheder i form af fundament, tag konstruktion, rør føring osv.

på forhånd tak.

 

Mvh.

Frederik 
FR-Byg
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erfaring eller ej! .o)

Så gælder det generelt at huse i det årti var primitive og er derfor nemme at renovere!

Den grundlæggende kvalitet for de helt almindelige op-murede huse er rigtig god. Der er ingen fejl på de bærende konstruktioner eller klimaskærm!
Bortset fra slid på tagbelægningen - kan man måske sige! :o)

Det du skal bruge er vel kvadratmeterne og bærende konstruktioner. Samt beliggenheden.
Resten skal skiftes.
Og så handler det om hvad det koster at renoverer op til dagens standard, f.eks. 10.000 kr/m2. Plus købsprisen.
Og vurdere om det er interessant!
det er præcis det jeg skal bruge
jeg har overvejet om jeg skulle rive det gamle tag af, og få lagt krydsfiner plader på og få liste tag (tagpap) på.
Så ville jeg hæve gangbroen 150-200 mm og få enten blæst isolering ind, eller selv lægge noget på i form af isover bats eller ruller
men jeg tænker bare at hvis jeg får blæst det ind ligger der en masse løst overalt frem for bats og lignende der er mere faste i strukturen, har absolut ingen erfaring med isolering der bliver blæst ind.

Mvh.

Frederik 
FR-Byg
Du skal vel tænke i lidt større baner. .o)

Er det kun taget der ikke dur?

Hvad med køkken, bad, vinduer + døre, gulve, lofter, malerarbejde, VVS-installationer, hulmursisolering, haveomlægning???

Den nemme og billige løsning er jo at fjerne spindelvæv, feje gulvene samt vaske vinduerne! Og dernæst flytte ind og i øvrigt bruge tid og penge på alt andet end hus! .o)

Eller i den anden grøft. Kaste 15.000 kr pr kvadratmeter i en totalrrenovering!

det skal lige huskes. at det gik rigtigt stærkt i 70erne, kvaliteten er også tit der efter.

feks kan jeg nævne slæbe isolering, mange håndværkere/ murere byggede også huse sort i deres fritid dengang! så for at spare på isoleringen, stjæl de det fra de bygge pladser de gik på. slæbe eller slæve isolering, kommer af at murene, hev isoleringen med op, når de murede vægge, altså fra bund til top. så det altid så ud som om der var isoleret! det var der også, men kun i toppen! hvilket betød en kæmpe kulde bro.

MVH

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Jeg er sådanset ganske enig Maleren. .o)

i at der blev snydt en del, men næppe så meget at det er karakteristisk for 70-erne!
Men det er da rigtigt at der f.eks. måske kan være mangler i hulmursisoleringen som gør det svært at efterisolere.

Men den type fejl og mangler vil være skjulte og derfor omfattet af ejerskifteforsikringen.

Og endeligt bør det vel afspejle sig i prisen at det dels er et "gammelt" hus. Og dels at overraskelserne næsten kun kan være negative!

den med slæbe isolering har jeg hørt om før og kunne derfor godt tænke mig at få en ud og tage de der varme billeder af huset for at se hvor der mangler
og med hensyn til tag var det bare en af de mange mange ting jeg helt bestemt skal have lavet

Mvh.

Frederik 
FR-Byg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også