Hjælp VW Polo, 16V årgang 97, starter ikke!!

Så tager jeg stellet af på batteriet, så starter bilen og kører igen. Det er en periodisk fejl. 

Jeg har lige betalt 1600 kr hos en mekaniker som har skiftet tændspole, rotor og dæksel. Problemet er alligevel ikke løst. Lige pludselig vil bilen ikke starte, så tager jeg stellet af på batteriet og sætter den på igen, så der sker en nulstillelse og bilen starter.

Jeg snakkede med en anden mekaniker, som mener det evt. kan være startspærre eller tyverisikring, hvilket kunne løses hos VW. Ringede så til dem, men de mener ikke det kan være startspærren, da bilen så slet ikke vil starte, selvom man tager stellet af på batteriet.

Nogle som har en ide om hvad det kan være. VW vil ikke give en vejledende pris, da de ikke ved hvad det drejer sig om. Vil helst ikke ende med at betale en megaregning, eller endnu en mindre regning uden bilen bliver lavet.

Håber der er nogle som kan hjælpe.

De bedste hilsner

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et forsigtigt bud : Batteri-polerne kan danne en hinde af noget snask der isolerer og det kan være derfor du kan starte periodisk. Ta' evt. en kniv og skrab lidt i overfladen samt i stelklemmens indre....

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis