Cykel-trailer-hjul

Hej

Jeg har en gammel cykel trailer med små tykke sækkevognshjul som jeg godt kunne tænke mig at skifte ud med cykelhjul da den er for hård at cykle med. Problemet er at cykelhjul skal sættes i spænd i en U-åbning som det ses på cykler.. Jeg har altså kun en akse at arbejde med så jeg skal bruge et cykelhjul med hul igennem midten så det kan glides på aksen.. Mit spørgsmål er så hvad det er for en slags hjul jeg leder efter? Hvor kan det findes? Eller hedder det noget specielt for jeg kan ikke finde Info om det på nettet.

På forhånd tak

Casper

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Racer hjul er jo monteret med en tynd "pind" i gennem hjulet, hvor hurtig bespændingen sidder i, men den er jo ikke mere end 4-5 mm tyk.

Så mit bud ville også være barnevogns hjul, selvom du måske også lige skal overveje og de kan bære en eventuel stor vægt i traileren.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Dit problem bliver vel at du ikke får kuglelejer når der sidder en fast aksel på vognen.
Barnevognshjul er ikke beregnet til noget særligt mht. vægt eller omdrejninger og vil kræve omhyggelig vedligehold med smøring.
Og du skal nok ikke gøre ret meget ud af det før det er nemmere at finde en med rigtige hjul.

mvh

 varmetossen

De øverste  barnevogns hjul, i det link jeg satte ind, er med dobbelte kuglelejer
G'morn
Det var bare mig der var for doven til  at klikke på linket

mvh

 varmetossen

Hej igen

Tak for jeres konstruktive svar.. Det er lige sådan nogle barnevognshjul jeg skal bruge tror jeg.. En ven og jeg skal bygge en tandemcykel ud af to gamle cykler og så skal vi cykle fra Odense til Roskilde Festival til sommer.. I Cykeltrailer skal vi så have vores bagage, telt osv jeg vil kigge nærmere på det link der blev skrevet for de ser fornuftige ud


"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis