SCHEPPACH DYKSAV CS55 M/SKINNE - Erfaringer? alternativer?

Har kigget på denne Dyksav, da jeg finder den i en fornuftig prisleje.
Har os kigget på Makita Dyksav SP6000K1 men kan ikke rigtig få prislejet med at gå op med forbruget af den kommer til at bruge den til et skur projekt på 35m2 så vil den nok stå og samle støv.

Skal dog lige hører kan man bruge den som alm rundsav dvs uden skinnen?

Det her Scheppach er et et fornuftig mærke eller hvordan?
Tysk producent så vel det ikke er ok kram?

http://www.harald-nyborg.dk/p22683/scheppach-dyksav-cs55-m-skinne
SCHEPPACH DYKSAV CS55 M/SKINNE
Best.nr. 22683
Den perfekte dyksav til præcis neddykning i op til 55 mm materialetykkelse.
Med spånudkast og mulighed for tilslutning af spånsuger eller støvsuger.
Fodplade i trykstøbt aluminium. Bevægelig spaltekniv sikrer uproblematisk neddykning.
Kan anvendes til afkortning af indvendige døre, tilskæring af plademateriale, tilskæring og bearbejdning af gipsplader m.m.
Leveres med 1 stk. føringsskinne.

Ekstra føringsskinne se under tilbehør.
Ved køb af ekstra føringsskinne husk at bestille samlestykke/tilbehørspakke, se best.nr. under tilbehør.

Motor: 1200 watt/230 volt
Omdr./min.: 5500
Savklinge: Ø 160 mm
Max snit 90° uden skinne: 55 mm
Max snit 45° uden skinne: 40 mm
Kipbar: 0-45°
Afstand klinge-væg 15,5 mm
Udsugningsstuds: Ø 38 mm
Mål L/B/H: 340/260/235 mm
Længde skinne: 1400 mm
Vægt: 4,8 kg.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke selv prøvet saven, men her er et review af en tilsvarende, der ligner til forveksling: http://www.thewoodwhisperer.com/vid...aw-review/

Hvorvidt der er tale om tysk "kram" tvivler jeg på, prisen taget i betragtning. Det kan dog sagtens være, at den er fin til hobbybrug.
Jeg har selv en Festool TS55 dyksav, jeg er utroligt glad for. Vil du ikke spendere det en ny koster, er det ofte muligt at finde brugte på DBA samt Gul og Gratis.

Med venlig hilsen

Anders

Jeg har Makita dyksaven, som blev købt for at skære nogle lange kiler i spærtræ.
Så regnede jeg med den kom til at samle støv, men jeg bruger den rigtig meget.
Jeg har to andre håndrundsave, de har ikke været brugt, siden jeg købte dyksaven.

Når du først har en dyksav, gider du ikke save uden føreskinne
Jeg har skåren en føreskinne midt over, så jeg har en på 700mm, til de små opgaver.
og så to på 1400mm
Husk at købe to samlebeslag, hvis du skal have to skinner, samt de specielle skruetvinger, til at spænde skinnerne fast med, det er en fordel, til visse opgaver.
Men man kan også købe et paralelanslag til den.
Festool TS55 er selv iorden men det så os 3-4x prisen af den overnævnte
kigger på youtube og fandt et review https://www.youtube.com/watch?v=CbPLc0lGdFw

Den går nok under flere navne hvad jeg lige kunne...men indtil videre virker det til at være ok.
Men må lige se flere anmeldelser før jeg kan have et grundlag at beslutte på.
Jeg lavede sådan en skærekasse, som jeg brugte til at skærer brædder på længdemål.
Noget interimistisk, men det virker
Er den formet som et u? så du bare så skuber man bræddet ind under skinnen?

smart ide kan være jeg lige kopier den når der skal tilskæres brædder i større antal.
Annonce
Til info så går maskiner under disse mærker
http://www.power-tool.dk/29/3/Dyksav/1/156
Ja den er formet som et u, så er den så lang, at man kan have et stop,  i den anden ende, så man kan skære brædderne præcist på længdemål.

Har ingen erfaringer med den dyksav - men

Jeg har købt en Sheppach kap/geringssav som denne :

http://www.harald-nyborg.dk/p9476/scheppach-kapoggeringssav-mss8 til under en tusse.

Den er præcis nok - har brugt den lidt i fobindelse med renovering af sommerhuset og skal bruge den til noget bræddebeklædning senere i år - og så kommer den til at samle støv i en periode igen.

Det er selvfølgeligt ikke Festool men kvaliteten er OK så mon ikke den også er det på dyksaven ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har haft saven i hånden en enkelt gang. Saven er som sådan ok. Der hvor det går galt er faktisk med skinnerne. Kantbåndet falder af for et godt ord - og uden kantbåndet går kvaliteten af snittet noget i fløjten. Jeg har også haft en Dewalt dyksav. Den er væsentligt bedre, men ikke så god som Festools.
Har faktisk kap/geringssav og kvaliteten på den var da ok ingen løse dele osv...så gik ud fra at sådan ville det os være på dyksaven.

skal save lærke lister og andet til et skur så det ikke køkkenbordplader og sådan noget jeg skal skære til.

Har os kigget på den anden Makita Dyksav SP6000K1 men synes bare ikke prisen kan gøres op i det jeg skal lave...men så har man os en pæn god dyksav...og ja festools er nok konge inden for dette områder...men til hobby brug går den nok...kan kniven ikke have noget med at sige ang snit kvaliteten??? hvis den får en bedre kniv på en den der følger med?
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også