pizzaovn

ja ved ik om det passer i Have forum,- men nok det der kommer tættest på.

Jeg har en udendørs pizzaovn,- altså en muret rund en af slagsen,- 1 x 1 m og knap det samme i højden. Der er en låge i, som er den eneste åbning,- også til røgafgang

Vi er lige flyttet og mit spørgsmål er, hvor tæt i ville tør at stille den på huset. Jeg vil gerne have den i nærheden af terrassen.

Man fyrer godt op i den i starten, hvor der godt kan stikke lidt flammer ud, og når den er varm så holdes ilden evt ved lige hvis det er nødvendigt.

Vores hus er et murstenshus fra 1858 med cementtag.

Mvh Jan

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
øøøhh hvordan flytter du sådan en svend ? 
Den må da veje som et ondt år, og vil den ikke revne? skal den ikke stå på en sokkel ?

Jeg ved ikke hvor tæt jeg ville stille den, da det jo afhænger af vindretning mm, når der er bål i den. 



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fy for den lede det er godt det ikke er mig der skal løfte rundt på den ;P
Jeg ville også mene den skulle stå på en form for en sokkel hvis ikke den allerede gør det
og eftersom det er et murstens hus du har ville jeg være knap så bekymret for at der går ild i huset men alt efter hvilket udhæng osv der er på dit tag ville jeg nok placere den et par meter ca. fra husmuren

Mvh.

Frederik 
FR-Byg
Jo den vejer som #%##^*+\|. Cirka 600 kg for toppen fra der hvor stenene har en anden farve. Kigger i efter så er der løfte-øjer i hvert hjørne. Så en motorkift, palleløfter og beslutsomhed så fik vi den flyttet. Heldigvis revnede den ikke. Tror ik bunden er så hårdt belastet mht varme. Der hvor den står på billedet står den bare på løse gasbetonplader der ligger fladt, over på flisebelægningen. Så vægten var godt fordelt.
Der hvor den skal stå nu vil jeg støbe og måske lave lidt udekøkken. Ihvert fald bor til fremstillingen

Der er ik noget udhæng. Kun tagrende. Men der kunne jo smutte en glød op under taget.. Men tror jeg satser på kanten af terassen. Som i siger så kan jeg jo lade være med at fyre når det stormer.

Tak for input

Mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis