Skal bore ét 35mm hul - leje/låne bor?

Hej med jer

Jeg står og skal bore et hul på 35mm Ø, i min ydermur på huset, så jeg kan installere en udendørs vandhane. Jeg har dog ikke et bord så stort, og dem jeg har set koster over 1.000 kr (jeg skal jo nok bruge det denne ene gang).

Er der evt. nogen af jer i Storkøbenhavn der har et liggende man kunne låne, mod en flaske rødvin eller lignende - eller findes der steder man kan leje den slags?

Jeg bor i Rødovre, og muren er af gasbeton.

/Morten
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke klare det med et almindeligt kopbor når det er gasbeton? De er ikke ret dyre.
Hvor tyk er muren?
Evt. bore fra begge sider?

 Aldrig gå ned på udstyr!

Ja når det er gasbeton, er det ikke så svært at bore i.
Sådan en hulsav fra Harald Nybore, kunne nok bruges, sav ind så langt den kan, bræk brikken ud, sav igen.
VIKING HULSAV Ø 35 MM
Jeg tror nu også et spadebor kunne klare opgaven, hvis du ikke skal bore i fugen.
Man kan også tit leje borekroner i fx Silvan eller nogle af de lidt bedre byggemarkeder
Men hvor lang skal det bor være?

Men det er muligt at et spadebor kan klare opgaven.

Hvis for kort så skal du få en eller anden til at svejse en forlængelse på.

Fidusen ved at bore de 35 mm fra begge sider er at du køber et alm. billigt langt murbor hos Onkel Harald. Og bruger hullet som guide for spadeboret jo!
spadebor i gasbeton, ej nu stopper i, der går 2mm så er det ødelagt, og hullet kommer til at ligne et krater fra månen. så hellere hulkoppen, ellers kør ud til jydsk materieludlejning på advedøre holme, der kan du lege et bor til ingen penge.
Annonce
Skrevet af sluppermand på 18 apr 2013 15:14
spadebor i gasbeton, ej nu stopper i, der går 2mm så er det ødelagt, og hullet kommer til at ligne et krater fra månen. så hellere hulkoppen, ellers kør ud til jydsk materieludlejning på advedøre holme, der kan du lege et bor til ingen penge.

Har du prøvet ?

Det gik fint for mig, dog kun et 20mm, i 10 cm indermur
Ja, hvor tyk er væggen... ?

For et alm. spadebor altså normalt godt plukke et par huller i gasbeton uden at være helt ødelagt.
Ja og så er et spadebor, nem at slibe op, hvis det går træt.
Ja, en tur med vinkelsliberen eller fil, så er den så god som ny igen...
Ja - og man kan få mange billige speedbor for kr. 1000,-

Der findes også forlænger til speedbor, hvor man kan spænde speedboret fast.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsboroghulsave/bor/borforlaengere/forlaengertspeed-bor300mm/

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis