Jeg mangler langt lys på en Suzuki Baleno 1,3 fra 1996

Jeg mangler langt lys. 
Jeg ejer en Suzuki Baleno fra 1996
Pludselig kan den ikke lyse langt. Det bliver helt mørkt når vi skifter fra nærlys til langt lys. Det går jo ikke. Nogle forslag til årsag? Pærer og sikring er tjekket.
Henry

Henry Risbøl Nielsen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyskontakt på rattet kunne være en mulighed, virker overhalingslyset?
Ellers kunne et defekt relæ, være et bud.
Når nu sikringer og pære er i orden.
Lyskontakten på rattet, er den du skifter fra kort til langt lys.

Hvis der er automatisk kørelys, virker det lange lys nok ikke, før du drejer lyskontakten.
ok
Nu forstår jeg. 
Det har virket. Der er startslys og når jeg drejer på lyskontakten til langt lys, så går lyset ud. Det går jo ikke. 
Hvis jeg bruger overhalingslyset, så går lyset også ud. 

Henry Risbøl Nielsen
Hej
Defekt lyskontakt eller dårligt multistik  som sidder lige under ratstammen i instrumentbrædtet.
Hvis ikke multistik så køb anden komplet lyskontakt (blink/op & nedblænding m.m.) men prøv lige at tilslutte lyskontakten rent elektrisk  INDEN  du monterer den på bilen.
Du har selvfølgelig kontrolleret at begge forlygtepærer er i orden  ?  eller  ??
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Der er nogen der snakker om et lys relæ. I kan hjælpe mig meget ved at se denne video og vurdere, om det er relæet eller om det er noget andet.
http://www.youtube.com/watch?v=7OsBV0U_15k

Henry Risbøl Nielsen
Enten defekt lyskontakt, eller multistik til lyskontakt, eller defekt lysrelæ til lang lys, eller sprungen sikring. (eller begge pære sprungen til lang lys)

Hvis du kan lokaliser hvor det klikker, når du tænder for det korte lys, burde du kunne finde frem til relæerne, i kabinen, eller ude i motorrummet, måske sidder der sikringer der også.
Ellers må du en tur omkring din lokale Suzuki forhandler, som burde kunne lokalisere fejlen på få minutter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis