Lilli vil kun fremad......

Bakgearet er smuttet på min  havefræser. Er det noget en blond gammel havgasse selv kan fikse???
Jeg aner ikke en dyt om det, men den kan da skilles og sikkert også samles igen.

Sniffer  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en model med gearkasse kan det være skiftegaflen der er slidt ned, hvordan du laver det aner jeg ikke på en havefræser.
Hvad er det for en model / mærke ?
Lilli er jo en Texas - tror den hedder noget med 335 - 532.
Gearkasse??? Det tror jeg sgutte - den bakker, når man slipper håndtaget i højre og bruger det venstre i stedet.
Den var noget nemmere at håndtere, da det virkede, nu er den tung at få vendt, når der ikke er meget plads.

Sniffer  
Der må være en eller anden form for gear for motoren køre ikke baglæns, men ellers må du jo have den hen til en der kan det der skrammel med fræsere.
På min sidder der en gearkasse, men den er også selvkørende med modsat roterende knive
Det er nok remmen eller kablet til håndtaget, der er knækket, måske kan det også være det hjul der går ned på remmen,
når du skal bakke, der et faldet af..
Men prøv at skruge beskytelseskærmen af ved remtrækket, så skulle du nok kunne se hvad der er galt..

Du kan på Texas hjemme side, gå ind og finde din model og se en samle tegning med reservedels nummere.

Erik
Annonce
Det lyder da som om, det er til at finde ud af - jeg forsøger i alle tilfælde.
Tusind tak, drenge.

Sniffer  


Hej.
Her er hvad du kommer ind til. (der stod søreme een derude)

mvh


 varmetossen

Genialt med et billede oveni de gode forklaringer - takker.

Sniffer  
Nå, min ligner ikke helt, men har fundet ud af, at den har gnasket de to nylontandhjul som er til bak, så de skal jeg ha' købt hjem og skiftet.

Egentlig dejligt med reservedelslister med numre, så går man da ikke helt galt i byen.

Hov - gnasket og gnasket - de var også meget smeltede, men hvorfor bruger man mon nylon hvis maskinen bliver så varm og det gør den jo.
Fabrikanter er da underlige..

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis